شناسهٔ خبر: 121007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری راه های آذربایجان شرقی خبر داد:

۳۴۷ هزار تن آسفالت ریزی در راه های شریانی و غیر شریانی آذربایجان شرقی

نگهداری راهها در آذربایجان شرقی رئیس اداره نگهداری راه‌های آذربایجان شرقی گفت: ابتدای سال تا کنون ۳۴۷ هزار و ۲۴۸ تن آسفالت برای روکش آسفالت و لکه‌گیری راه های شریانی و غر شریانی استان مصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ آگاه‌ وظیفه افزود: از این‌مقدار، ۲۶۱ هزار و ۴۸۵ تن آسفالت در راه های شریانی شامل راه های اصلی، بزرگراه ها و آزادراه ها و ۸۵ هزار و ۷۶۳ تن در راه های غیر شریانی شامل راه های فرعی و روستایی استفاده شده است.

وی میزان آسفالت راه های استان در این مدت را ۳۴۶ کیلومتر اعلام کرد و گفت: سهم راه های شریانی ۲۳۸ کیلومتر و سهم‌راه های غیر شریانی ۱۰۸ کیلومتر بوده است.

رئیس اداره نگهداری راه های آذربایجان شرقی همچنین از اجرای ۵۰۹ کیلومتر  عملیات اسکراب‌سیل (قیرپاشی برای ارتقای طول عمر آسفالت) در راه های استان خبر داد و اضافه کرد: ۲۸۵ کیلومتر از راه های شریانی و ۲۲۴ کیلومتر از راه های غیر شریانی هدف اجرای این نوع عملیات بوده است.

آگاه وظیفه میزان اعتبارات هزینه شده در سال جاری در حوزه نگهداری راه های آذربایجان شرقی را پنج برابر مشابه سال گذشته اعلام‌ کرد.