شناسهٔ خبر: 121065 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان خبر داد؛

رفع مشکل معابر خاکی بافت فرسوده شهرستان گلپایگان با اختصاص ۹۰ تن قیر 

غلامرضا امینی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان گفت: ۹۰ تن قیر رایگان جهت آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری شهرستان گلپایگان اختصاص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ غلامرضا امینی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای رفع مشکل معابر آسفالت نشده محلات هدف بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار داشت: بمنظور توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم این مناطق و رسیدن به استانداردهای مطلوب در شهرستان گلپایگان با پیگیری‌های بعمل آمده ۹۰ تن قیر رایگان به این امر اختصاص داده شد.  

وی افزود: از این میزان قیر، ۳۸ تن برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهر گوگد و ۵۲ تن برای گلشهر بوده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان در خصوص آخرین وضعیت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بیان داشت: مطابق با ثبت نام‌های بعمل آمده بیش از شش هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در شهرستان گلپایگان بودند که استعلام‌های لازم برای این افراد انجام شده است.  

وی افزود: طی شش ماهه ابتدای سالجاری با انجام واگذاری گروهی، برای تعداد ۱۰۱ نفر از متقاضیان حائز شرایط، تخصیص پروژه صورت پذیرفت و بمنظور تسریع در عملیات ساخت و ساز پروژه‌های جهش تولید مسکن، طرح آماده سازی اراضی ۶۷ هکتاری فاز دو مسکن مهر توسط مشاور تهیه و در مرحله بررسی جهت ارائه در کمیسیون ماده پنج قرار گرفت.  

امینی اذعان داشت: در راستای تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، در نیمه نخست سالجاری ۱۲۰ قطعه زمین برای ساخت ۳۶۰ واحد تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد و ۵۰ قطعه دیگر نیز برای ساخت ۱۵۰ واحد در حال سیر مراحل تحویل است.  

 وی گفت: علاوه بر این موارد، پیشنهاد الحاق ۲۸۲ هکتار اراضی به محدوده شهری، طرح تفکیکی ۲۴۶ هکتار از اراضی داخل محدوده شهر گلپایگان، طرح تفکیکی ۹ هزار مترمربع در شهر گوگد و نیز الحاق ۳.۲ هکتار اراضی به محدوده شهر گوگد در کمیسیون ماده پنج در حال پیگیری است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گلپایگان عنوان کرد: ۱.۳ هکتار از اراضی گلشهر نیز به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است.