شناسهٔ خبر: 121085 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با آغاز اولین بارش برف در استان انجام شد؛

برف روبی بیش‌از ۲۰ کیلومتر از محورهای استان سمنان

photo_2022-12-04_10-08-04.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از استقرار ۷ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: بیش از ۲۰ کیلومتر از محورهای درگیر بارش، برف روبی شده و در راستای یخ زدایی محورهای مواصلاتی بیش از ۱۰ تن شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از عصر روز گذشته، تیم های راهداری در مناطق کوهستانی، گردنه های و راه های اصلی در حالت آماده باش قرار داشتند و با شروع بارش ها، برف روبی و نمک پاشی آغاز خواهد شد.
مدیرکل راهداری استان سمنان با اشاره به حضور قریب به ۶۰ نفر از عوامل راهداری در اولین عملیات راهداری زمستانه استان، افزود: شب گذشته ۵ تیم راهداری با ماشین آلات سنگین خود در گردنه های آهوان، دیباج-گلوگاه،چشمه علی-فولادمحله، بشم فیروزکوه-افتر حضور داشتند و ۲ اکیپ دیگر نیز در گردنه گونه سر-بشم شهمیرزاد- فولادمحله اقدام به برف روبی و نمک پاشی سطح جاده ها نمودند.
وی در ادامه توضیح داد: در عملیات برف روبی دیشب بیش‌از ۲۰ کیلومتر از محورهای درگیر بارش، برف روبی شده و در راستای یخ زدایی محورهای مواصلاتی بالغ بر ۱۰ تن شن و نمک مورد استفاده قرار گرفته است که با اجرای این عملیات از مسدود شدن محورها جلوگیری شد.
منصورکیایی از فعالیت این سامانه بارشی تا پایان هفته خبر داد و گفت: اکیپ های راهداری تا اطلاع ثانوی در حالت آماده باش قرار دارند و در محورهای مواصلاتی مستقر خواهند بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به لغزندگی سطح جاده ها، به رانندگان توصیه می‌شود ضمن رعایت فاصله طولی، در صورت عبور از مناطق کوهستانی و گردنه های این استان زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و حدالمقدور از سفرهای غیر ضرور پرهیز نمایند.