شناسهٔ خبر: 121088 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور آمادگی راهداری برای فصل زمستان برگزار شد:

جلسه هماهنگی طرح زمستانی استان‌های سمنان و تهران

photo_2022-11-29_11-49-13.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از نشست هم اندیشی با استان تهران با محوریت تعامل و هماهنگی لازم برای تسهیل در عملیات راهداری زمستانی در مرکز مشترک شهرستان سرخه و فیروزکوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در نشست هم اندیشی با استان تهران با تاکید بر این موضوع که انجام برنامه‌ریزی منظم و هدفمند در جهت اجرای فرآیندهای راهداری زمستانی از اهمیت بسیاری برخوردار است افزود: در زمان اجرای طرح راهداری زمستانی باید هوشمندانه رفتار کنیم و در این راستا به مردم و کاربران جاده پاسخگو باشیم.

صداقت در ادامه اظهار داشت: پیش‌آمادگی نیروها و امکانات راهداری در استان‌های سمنان و تهران خصوصا محورهای برفگیر شهرستان های سرخه و فیروزکوه باید در اولویت قرار گرفته و اهتمام ویژه مسئولان ادارات این شهرستان ها را می‌طلبد که با ایجاد گشت های مستمر راهداری زمستانه از انسداد مسیر جلوگیری کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح راهداری زمستانی غفلت از یک لحظه می تواند خسارت جبران ناپذیری را دربر داشته باشد لذا  اجرای مهندسی صحیح در خصوص اتخاذ راهکار و اجرا، در این طرح اهمیت زیادی دارد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان یاد آور شد: به لحاظ حساسیت محور سمنان-فیروزکوه و به جهت تردد قابل ملاحظه در آن پیشنهاد می‌شود راهداری زمستانی در این حوزه‌ها بدون مرز تلقی شده و روسای ادارات شهرستانی یکدیگر را هم‌پوشانی کنند و از امکانات و تجهیزات همدیگر در مواقع بحرانی استفاده کنند.

وحید صداقت با تاکید بر ضرورت هماهنگی‌های بیشتر در فصل سرما بین شهرستانهای همجوار گفت: تعامل و همکاری همه جانبه در زمان بحران نقش مهم و تاثیر گذاری در برقراری تردد ایمن و روان دارد و استفاده از ظرفیت های دو شهرستان در این بازه می تواند در تسریع فرایند راهداری زمستانی کمک شایانی داشته باشد.

وی افزود: برای این که کاربران جاده ای طی ایام زمستان با مشکل مواجه نشوند ضرورت دارد تا ادارات این دو شهرستان همجوار در خصوص رخدادهای محور مانند انسداد مسیر و اطلاع رسانی درباره دسترسی به مسیر، امدادرسانی و اسکان مسافران با یکدیگر هماهنگ باشند تا همپوشانی های مورد نیاز صورت پذیرد.

در ادامه این نشست مشکلات موجود در حوزه راهداری زمستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در خصوص استفاده مشترک از راهدارخانه گردنه بشم و همپوشانی در عملیات برف روبی و نمک پاشی به واسطه ظرفیت ادارات سمنان، سرخه و فیروزکوه اعم از ماشین آلات، مصالح و سوخت تفاهم شد.