شناسهٔ خبر: 121111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی یزد:

واگذاری اراضی تصرفی در استان یزد وارد فاز اجرایی شده است

اسلامی.jpg با وجود مشکلات عدیده مردم در اراضی تصرفی و با عنایت به مصوبه هیات دولت واگذاری اراضی تصرفی مورد اشاره در استان یزد وارد فاز اجرایی شده است .

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)؛ ناصر اسلامی سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی در خصوص بخشنامه و آینن نامه اجرایی مربوط به اراضی تصرفی گفت :در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین رویکرد دولت انقلابی مبنی بر حل مشکل مسکن به عنوان اولویت اصلی اقتصاد کشور آیین نامه اجرایی مربوط به سکونت گاههای غیر رسمی جهت اجرا ابلاغ شده است که وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن ادارات کل راه و شهرسازی به عنوان متولی انجام کار در استان ها انتخاب شده اند تا این موضوع به سرانجام برسد .

وی ادامه داد : افرادی می توانند از آیین نامه مذکور استفاده کنند که خود و همسرشان از دولت یا موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند .

اسلامی خاطر نشان کرد: : اراضی تصرفی مورد اشاره در آیین نامه اجرایی باید قبل از سال ۱۳۹۴ تصرف و در آن بنا احداث شده باشد و هم اکنون نیز در حال بهره برداری باشد .

ایشان در پایان از تمام متقاضیان واگذاری اراضی تصرفی و واجد شرایط درخواست کرد جهت شروع فرایند مربوطه به دفاتر پیشخوان معرفی شده توسط این اداره کل مراجعه نموده و منتظر اطلاعیه و فراخوان های بعدی که به صورت پیامک به اطلاعشان می رسد باشند .

لازم به ذکر است : اراضی تصرفی مسکونی موضوع این آیین نامه به افراد واجد شرایط تا سقف مندرج در آیین نامه به قیمت منطقه ای و مازاد بر آن به قیمت کارشناسی روز و اراضی غیر مسکونی کلا به قیمت کارشناسی روز واگذار خواهد شد .