شناسهٔ خبر: 121122 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در برنامه زنده تلویزیونی:

وزارت راه و شهرسازی برای تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن بسیج شده است

گزارش مردمی مدیر کل مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: وزارت راه و شهرسازی برای استان کرمانشاه در چهار سال آتی، ساخت ۱۱۶ هزار واحد را پیش بینی کرده است و تاکنون از حدود ۲۰۰ هزار نفری که در سامانه نهضت مسکن ملی ثبت نام کردند

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، مهرداد آهکی در برنامه زنده تلویزیونی "رو در رو" با اشاره به طبق برآوردی که آذرماه سال گذشته انجام شد، هزینه هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است که واحدهای اولیه در ماه های آینده با همین مبلغ تحویل می‌شود و واحدهایی که ساخت آن ها ۱۸ تا ۲۴ ماه زمان می برد و افرادی که پالایش می شوند به پروژه های در حال احداث معرفی خواهند شد که برای احداث واحدهای مسکونی این طرح در شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از استفاده بخش‌های مختلف این پروژه ها از توان و ظرفیت های داخلی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بکارگیری پیمانکاران، نیروی کار و مصالح تولید شده در داخل استان، باعث رونق و ارزش افزوده می‌شود و بخشی از مشکل بیکاری جوانان استان هم حل خواهد شد.

مهرداد آهکی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی ۳۳ هزار واحد در استان آغاز شده است، گفت: کیفیت ساخت پروژه ها به‌شدت نظارت می‌شود و تلاش می‌کنیم با طراحی جدید هزینه بی‌خودی برای مردم درست نکنیم و بهره‌وری را بالا برده و استحکام ساختمان ها را هم افزایش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه افراد واجد شرایط در صورت طی کردن روال قانونی در ۲ و یا سه سال آینده واحد خود را تحویل می گیرند گفت: افرادی که برای تکمیل مدارک خود مراجعه می‌کنند حتما باید تاکنون از تسهیلات مسکن دولتی استفاده نکرده باشند و همچنین از پنج سال پیش نیز تاکنون ملکی در دفترخانه به نام آنها ثبت نشده باشد.

آهکی گفت: طبق دستور استاندار کرمانشاه و تاکید دولت و به تبع آن وزارت راه و شهرسازی، روزهای ملاقات مردمی و میز خدمت در روزهای دوشنبه و چهارشنبه‌ برگزار می‌شود و در این میز خدمت‌ها پاسخگویی به مردم در اولویت است که خوشبختانه با استقبال و حمایت مسئولان با نظم و برنامه قابل قبولی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش گفت: در حال حاضر پروژه‌های نهضت ملی مسکن کرمانشاه در مناطق شمال غربی و شرقی شهر کرمانشاه، دولت آباد و شهرک امام (ره) در حال احداث است و ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی طرح‌های در حال احداث شهر کرمانشاه را پروژه ۱۲ هزار واحدی سراج، پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی دولت‌آباد، پروژه چهار هزار واحدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پروژه شهرک مرادآباد اعلام کرد و گفت: در پروژه ۴۹ هکتاری اسلام آباد غرب نیز سه هزار واحد در حال احداث است. مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، در بخش دیگری از صحبت‌های خود از روند افزایشی تأمین زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ درصد زمین برای احداث طرح ملی نهضت مسکن در استان کرمانشاه تامین شده است .

آهکی در ادامه از دستگاه‌های اجرایی خواست که طبق قانون جهش تولید مسکن، اراضی مازاد خود را معرفی کنند و افزود: طبق همین قانون جهش تولید مسکن، اولویت واگذاری به کارکنان دستگاه‌هایی است که زمین مازاد خود را در اختیار این طرح قرار داده اند و مازاد تولید در اختیار مردم قرار می گیرد و این امر باعث تمایل بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای همکاری بیشتر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین از نظارت و توجه ویژه به ساخت و سازها متناسب با اصول فنی در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و ابراز کرد: تمام دغدغه وزارت راه و شهرسازی، تلاش برای مسکن دارشدن مردم است، اما نباید اجازه تخلف به بعضی پیمانکاران داده شود.

برچسب‌ها: