شناسهٔ خبر: 12114 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی خبر داد:

فرودگاه مشهد رکورد پرواز بدون تاخیر در سفرحج را شکست/ برتری عملكرد شركت‌های هواپيمايی ايرانی نسبت به شركت هواپيمايی سعودی

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد: در راستاي توسعه خدمت‌رساني به مسافران از جمله مسافران سرزمين وحي و به ‌منظور تسهيل اطلاع‌رساني به خانواده محترم و ديگر مستقبلين حجاج بيت‌الله الحرام نسبت به وضعیت پروازهای بازگشت حجاج به میهن اسلامی، براي اولين بار و به عنوان خدمتي جديد، بانک اطلاعاتی پرواز بازگشت حجاج از دوشنبه ۳۰ شهريور بر روی پرتال شرکت فرودگاه‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ رحمت‌اله مه‌آبادی گفت: بانک اطلاعاتی پروازهای بازگشت حجاج شامل آیتم‌هایی چون شماره پرواز٬ شماره کاروان٬ نام مدیر کاروان٬ تاریخ و ساعت پرواز٬ نام شرکت هواپیمایی و فرودگاه پذیرنده است.

وي اضافه کرد: بدين ترتيب مراجعان محترم به پورتال اين شركت مي‌توانند با در اختيار داشتن كمترين اطلاعات از حجاج محترم، از تاريخ و زمان ورود ايشان مطلع شوند.

به‌هنگام بودن اطلاعات و انعكاس سريع هرگونه تغييرات احتمالي در برنامه پروازي حجاج، از جمله ديگر كاركردهاي سامانه حج شركت فرودگاه‌هاي كشور است كه مديرعامل اين شركت مهمترين اهداف آن را كاهش استرس، جلوگيري از تضييع وقت و افزايش رضايتمندي مستقبلين از حجاج دانست.

وی در ادامه با اشاره به موفق بودن عمليات رفت حجاج، تاخیرات اندک در پروازهای رفت زائران خانه خدا را از مهمترين مشخصات پروازهاي حج سال جاري عنوان کرد و گفت: به لطف خدا با درنظر نگرفتن چند مورد محدود تأخيرات ورود، تمامي پروازهای فرودگاه‌های مشهد، رشت، اصفهان٬ بندرعباس، بوشهر٬ اردبیل٬ یزد و شیراز بدون تاخیر انجام شد.

گفتنی است؛ فرودگاه بین‌المللی مشهد كه يكي از دو فرودگاه پايلوت براي اجراي طرح تحول خدمات فرودگاهي است؛ توانست با انجام هماهنگي و همكاري كامل ساير ارگان‌ها و از طريق فشرده كردن زمان عمليات زميني، ضمن پوشش دادن بخش عمده‌یي از تأخيرات پروازهاي ورودي، ۱۸ پرواز از ۲۵ پرواز خود را نيز زودتر از برنامه انجام دهد.

بر اساس گفته مه‌آبادي، امسال بالغ بر ۶۴ هزار زائر خانه خدا از ۱۹ ایستگاه پروازی توسط سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر٬ ماهان و سعودی به سرزمین وحی اعزام شدند. بيشترين تأخيرات پروازي سال جاري متعلق به شركت هواپيمايي سعودي با ۱۸۹۵ دقيقه بوده و از نظر متوسط تأخيرات هم عملكرد شركت‌هاي هواپيمايي ايراني بهتر بوده است. به گونه‌یي كه متوسط تأخيرات شركت‌هاي ماهان، هما و سعودي به ترتيب ۱۱، ۱۲ و ۲۰ دقيقه ثبت شده است.

به گفته مه‌آبادي، شركت‌هاي ايران اير و سعودي به ترتيب با كاهش ۳۹ درصدی و ۲۸ درصدی تأخير نسبت به سال قبل، از عملكرد بهتري در عمليات سال جاري برخوردار بوده و تأخيرات ماهان نيز نسبت به سال قبل كاهش جزئي نشان مي‌دهد.

وي در پايان با تشكر از تمامي سه شركت هواپيمايي حامل حجاج و ساير عوامل دست اندركار از جمله سپاه حفاظت هواپيمايي، پليس فرودگاه‌ها، گمرك، گذرنامه، وزارت اطلاعات، سوخت گيري و هواشناسي اظهار اميدواري كرد؛ با همكاري شركت‌ها و ارگان‌هاي ذيربط، عمليات بازگشت حجاج محترم نيز روانتر و بهتر از پروازهاي رفت به انجام رسد.

گفتني است؛ پروازهای بازگشت حجاج از ششم مهر ماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ مهر نیز ادامه خواهد داشت.

نظر شما