شناسهٔ خبر: 121153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۸ ماهه نخست امسال انجام شد

جابه‌جایی نزدیک به ۸.۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای در آذربایجان غربی

کالای اساسی آذربایجان غربی سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از جابه‌جایی نزدیک به ۸.۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای آذربایجان غربی در ۸ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مرتضی اکبری سرپرست اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه نزدیک به ۸.۵ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان در قالب بالغ بر ۵۹۶ هزار سفر جابه‌جا شده است.

وی افزود: در این مدت همچنین شاهد جابه‌جایی افزون به دو میلیون و ۶۵۴ هزار تن سیمان با انجام بالغ بر ۱۵۵هزار سفر در استان بوده ایم.

اکبری ادامه داد: تعداد کل رانندگان فعال بخش حمل و نقل باری در استان تا پایان آبان ماه سال جاری ۳۳ هزار و ۹۴۲ نفر بوده است که ۲۰۰ نفر از این تعداد در آبان ماه امسال به جمع خانواده بزرگ رانندگان حمل و نقل باری افزوده شدند.

وی اظهار داشت : تعداد ناوگان باری فعال نیز تا پایان آبان ماه سال جاری ۳۲ هزار و ۷۸۹ دستگاه بوده و عمر متوسط این ناوگان ۱۶.۴۱ سال برآورد شده است.