شناسهٔ خبر: 121197 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل خبرداد:

بارش برف و مه گرفتگی در جاده‌های استان اردبیل

برف روبی در محور سی سخت پادنا رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل گفت: با شروع بارش برف پاییزی در برخی محورهای استان شاهد مه گرفتگی و کاهش دید هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)،امید نسیمی رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با بیان اینکه بارش برف همراه با محدودیت دید ناشی از مه غلیظ موجب کندی تردد خودروها در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر استان شده گفت:هم اکنون در محورهای خلخال –اسالم،اردبیل-آستارا،رضی-گرمی و مشگین شهر-پارس آباد محدوده قره آغاج شاهد مه گرفتگی هستیم.

وی با اشاره به اینکه رانندگان باید جهت تردد از این محورها  احتیاط لازم را داشته باشند اظهار کرد:هیچگونه مسدودی و محدودیت برای تردد در این محورها نداریم اما رانندگان باید به تجهیزلات زمستانی از جمله زنجیر چرخ،سیستم گرمایشی و خصوصا سوخت کامل مجهز باشند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل همچنین از بارش پراکنده برف و باران در محورهای اردبیل-آستارا، نیر –سراب گردنه، صائین،خلخال-اسالم گردنه الماس،مشگین شهر –پارس آباد و همچنن محور رضی- گرمی خبرداد و تصریح کرد: تردد در این محورها نیز روان است وبه رانندگان عبوری از این مسیرها توصیه می‌شود هنگام حرکت در مه و لغزندگی جوانب احتیاط را رعایت و به آهستگی حرکت کنند.

نسیمی اظهار کرد: انتظار می‌رود رانندگان تجهیزات لازم را هنگام سفر به همراه داشته باشند و قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت کرده و از سبقت غیرمجاز نیز جدا پرهیز کنند.

وی از آمادگی نیروهای راهداری استان در همه محورها جهت انجام عملیات راهداری زمستانی و خدمات رسانی به مردم در جاده ها خبرداد و خاطرنشان شد:راهداران با تجهیزات کامل در گردنه ها و راهدارخانه های استان مستقرشده و مشغول عملیات برفروبی و نمک پاشی در محورهای برفگیر استان هستند.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل با توجه به ادامه بارش ها در استان از مردم و مسافران خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ راهداری استان اردبیل تماس بگیرند.