شناسهٔ خبر: 121200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

استقرار راهداران همدان در سطح محورهای برف گیر

راهداری گلستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی و کاهش دما و احتمال بارش برف در روزهای آینده در سطح تمامی محورهای کوهستانی استان راهداران آمادگی کامل برای بارش های احتمالی و خدمت به کابران جاده ای را دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان ، صفر صادقی راد گفت: در طول ۵۴۲۷ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی استان همدان ۵۴۱ نفر از راهداران سخت کوش مستقر در ۳۵ راهدارخانه استان با ۳۶۴ دستگاه ماشین آلات راهداری( بلدوزر ، گریدر ، لودر ، کامیون ، نمک پاش ، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک دار ویژه ( گشت راهداری ) آماده به انجام فعالیت های راهداری زمستانی هستند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است ، گفت: با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی از جمله گردنه آوج ، گرمک ، گنج نامه و اسدآباد را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

صادقی راد افزود : با توجه به اینکه در زمان احتمال بارش برف در سطح محورهای مواصلاتی استان اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده ، از این رو از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر رسانه های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق کوهستانی به جد پرهیز نمایند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن اعلام این خبر که موجودی انبار شن و نمک نیزکنترل شده است تصریح کرد: استفاده حداقلی از نمک را برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری دانست و افزود در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا... شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راه های استان باشیم.

مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های این استان می باشد.