شناسهٔ خبر: 12121 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:

۲۵ هزار هکتار بافت فرسوده تاریخی کشور نیازمند بهسازی است

بافت تاريخي عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: هم اکنون ۲۵ هزار هکتار به عنوان بافت‌های تاریخی در شهر های مختلف کشور وجود دارد که نیازمند برنامه بهسازی و نوسازی شهری هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازی كهگيلويه وبويراحمد، مجید روستا ضمن اعلام این خبر در کهگیلویه و بویر احمد گفت: ۱۳۰هزار هکتار از وسعت شهرهای کشور نیازمند طرح های بهسازی و نوسازی است.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در این رابطه بیان کرد: ۵۴ هزار هکتار از بافت‌های فرسوده کشور سکونتگاه‌های غیررسمی و ۲۵ هزار هکتار بافت تاریخی است.

روستا گفت: بافت‌های تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی، بافت های فرسوده، روستاهای حاشیه شهرها و مناطق ناشی از رشد شهرنشینی از عمده بافت‌های هدف ما در نوسازی و بهسازی مناطق شهری به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور نوسازی خواهد شد، گفت: تاکنون ۵۹ هزار واحد مسکونی شهری برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی به بانک های عامل کشور معرفی شده‌اند.

روستا با بیان این که براساس قانون، سالانه ۱۰ درصد از واحد های مسکونی بافت فرسوده بازسازی می‌شود،افزود: مهم‌ترین هدف در نوسازی بافت فرسوده شهری مقاوم‌سازی، ایجاد امنیت، رفاه و آسایش بیشتر برای ساکنان این مناطق مسکونی غیر استاندارد است.

وی در ادامه تأکید کرد: تصویب سند ملی بهسازی و باز آفرینی مناطق نابسامان شهری در شهریور سال گذشته توانست نقش مهم و تأثیر گذاری در بهسازی بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران هدف از تصویب سند ملی و باز آفرینی شهری را ایجاد وحدت رویه بین دستگاه‌های مدیریت شهری در سطح ملی و محلی برای مدیریت این بافت دانست و افزود: در کنار بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، موضوعاتی چون آموزش، امنیت، بهداشت، اشتغال، نهادسازی و شبکه‌سازی با محوریت مشارکت فراگیر ساکنان و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نهاد‌ها و بخش خصوصی نیز مدنظر است که به باید به آنها توجه شود./

نظر شما