شناسهٔ خبر: 121214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اولین برفروبی پاییزی صورت گرفت؛

انجام ۲۹۵ کیلومتر برف روبی در محورهای کوهستانی گیلان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ضمن اشاره به برفروبی ۲۹۵ کیلومتر از محورهای کوهستانی استان گفت: حجم این برفروبی ۴۵۵ هزار متر مکعب بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، غلامعلی نیک فهم گفت:در پی بارش برف که در تعدادی از محورهای کوهستانی استان گیلان به زمین نشست، راهداران استان گیلان اولین عملیات راهداری پاییزی را با برفروبی ۲۹۵ کیلومتر از محورهای کوهستانی استان اجرا کردند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در ادامه گفت: با تلاش شبانه روزی و بی وقفه راهداران حجم برفروبی به ۴۵۵ هزار متر مکعب رسید.

وی سپس افزود: بیشترین بارشهای برف در محورهای سیاهکل_دیلمان در شهرستان سیاهکل، اسالم_خلخال در شهرستان تالش، پونل_خلخال در شهرستان رضوانشهر، گرمابدشت_لشکان و زیاز_شوک در شهرستان رودسر، هالیدشت_خصیب دشت و شوک_ملکوت در شهرستان املش و محورهای کوهستانی شهرستان رودبار، گزارش شده است.

غلامعلی نیک فهم در ادامه گفت: طی این مدت ۶۱ نیروی راهدار با ۴۴ دستگاه ماشین آلات در عملیات راهداری فعال بودند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: ۹۶ تن شن و نمک در سطح محورهای گوهستانی که بارش برف داشتیم استفاده شده است.

این مقام مسئول در ادامه از مردم خواست ضمن پرهیز از تردد غیر ضروری در محورهای کوهستانی استان، حتما پیش از ترددهای ضروری در این‌ مناطق ضمن به همراه داشتن تجهیزات مناسب و رعایت احتیاط لازم بویژه در مناطق برفگیر، از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان از وضعیت راهها مطلع شوند.