شناسهٔ خبر: 121229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد:

احداث ۳ مرکز جامع سلامت در مناطق هدف بازآفرینی شهری آذربایجان غربی

خانه سلامت مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۳ مرکز جامع سلامت در محلات هدف شهرهای میاندوآب، بوکان و ارومیه جهت بهره‌برداری عمومی  و ارتقای کیفیت زندگی مردم احداث شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در این خصوص اظهار داشت: خانه‌های سلامت از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف ایجاد ستادهای هماهنگ کننده و اجرایی محلات سالم و جلب مشارکت همگانی شهروندان به بهبود سلامت عمومی، آموزش و پیشگیری از بروز مشکلات اجتماعی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: مرکز جامع سلامت وکیل آباد ارومیه نیز در حال حاضر به اتمام رسیده و آماده تحویل به دستگاه بهره‌بردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته برای احداث این مراکز جامع سلامت در استان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به روز هزینه شده است.

حمزه‌لو یادآور شد: اصلاح معابر بافت‌های ناکارآمد و تسریح در فرآیند نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از جمله رویکردهای بازآفرینی شهری به شمار می‌رود و این امر هدف توسعه استاندارد شهری تعیین شده است.

وی افزود: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و ٢٨ پروژه به ارزش ۵١٧ میلیارد ریال در سال گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرا شده که شامل احداث خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی است.