شناسهٔ خبر: 121268 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشبینی وضع هوای خراسان رضوی؛

هوای سرد در استان خراسان رضوی ماندگار است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای چند روز آینده گذر ابر را خواهیم داشت که به‌ویژه در جنوب استان بارش‌های پراکنده باران رخ خواهد داد. هوای سرد در ‌استان ماندگار است، هرچند امروز دمای هوای روزانه در برخی مناطق افزایش می‌یابد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ زهرا عنایتی اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای منفی ١١ درجه زیر صفر سردترین و بردسکن با بیشینه دمای ١١ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان تربت‌جام با سرعت ٣۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی روز گذشته دمای هوای مشهد بین منفی ٢ و ١ درجه گزارش شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلان‌شهر در گرم‌ترین ساعات به ۶ درجه و در سردترین ساعات به منفی ۴ درجه خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای چند روز آینده گذر ابر را خواهیم داشت که به‌ویژه در جنوب استان بارش‌های پراکنده باران رخ خواهد داد. هوای سرد در ‌استان ماندگار است، هرچند امروز دمای هوای روزانه در برخی مناطق افزایش دارد. 

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص کلی ٧۶ بود و هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا ٨٩ در قابل قبول قرار دارد. 

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه‌های ویلا و لشکر با عدد شاخص ١٠٨ با شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

همچنین ایستگاه‌های مفتح، صدف و سجاد نیز در شرایط ناسالم قرار دارد. ایستگاه‌های سرافرازان، خاقانی، خیام شمالی، کریمی، شهر، خیام جنوبی و نخریسی در شرایط قابل‌قبول و ایستگاه‌های پایانه امام رضا (ع)، امامیه، چمن و شهید آوینی در شرایط پاک است.