شناسهٔ خبر: 121318 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای راهداری زمستانه انجام شد؛

پایش تجهیزات رادیویی و بی سیم راهداری استان سمنان

تست بی‌سیم خودرویی سمنان.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از بررسی وضعیت تجهیزات رادیویی و بی سیم در سطح استان خبر داد و افزود: مانور ارتباطی ماشین آلات سبک و سنگین، راهدارخانه ها و شهرستان های تابعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ارتباط راهداران با تجهیزات رادیویی و بی سیم را حائز اهمیت خواند و اظهار داشت: این تجهیزات در هماهنگ‌سازی اقدامات مربوط به انجام عملیات راهداری زمستانی و اجرای موفق این طرح تأثیر به‌ سزایی دارد.

وی افزود: در این راستا وضعیت سلامت ۸۲ دستگاه ارتباطی شامل ۴۷ بی‌سیم خودرویی، ۲۴ بی‌سیم دستی، ۱۱ دستگاه رادیویی ثابت و ۲ دستگاه تکرارشونده مورد بررسی قرار گرفت و ارتباط آن ها با یکدیگر برقرار شد.

صداقت توضیح داد: در بحث راهداری زمستانی حتما باید وضعیت راه ها در شرایط خاص به سریع ترین شکل انجام و در صورت بروز تغییرات جوی به صحیح ترین شکل و با دقت ارائه شود از این رو مانور ارتباطی ماشین آلات سبک و سنگین، راهدارخانه ها و شهرستان های تابعه برگزار شد تا در خصوص ارتباط راهداران با یکدیگر و ستاد هیچگونه مشکلی وجود نداشته باشد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه در بحث راهداری زمستانی باید تمامی اتفاقات راه ها از طریق اتاق بی سیم انجام شود، یادآور شد: با تقویت مباحث بی سیم هیچ مشکل ارتباطی از لحاظ تجهیزات مربوطه وجود ندارد و در زمستان سال جاری هیچگونه مشکلی از این دیدگاه نخواهیم داشت.

وی در پایان گفت: مرکز مدیریت راه‌های استان با دوربین‌های مستقر در مسیر، به صورت ۲۴ ساعته با شماره تماس ۱۴۱، آماده اطلاع‌رسانی در مورد راه‌ها بوده و از عموم هموطنان درخواست می‌شود که با توجه به متغیر بودن هوا در این فصل، پیش از سفر از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کرده و سپس اقدام به سفر کنند.