شناسهٔ خبر: 121319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست با انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالای شهرستان شاهرود و میامی مطرح شد؛

مشکلات کارکنان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای با جدیت در حال پیگیری است

جلسه با فعالان حمل و نقل شاهرود.jpg در نشست اعضای انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر شهرستان شاهرود و میامی با معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، فعالان این حوزه، مشکلات حوزه حمل و نقل شهرستان را مورد بحث گذاشتند و مطالبات خود را در این حوزه مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) غلامرضا طحان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ابتدا گفت: ما به دنبال شناسایی مسائل و مشکلات حوزه حمل و نقل استان هستیم تا بتوانیم با تعامل و همفکری یکدیگر مسائل و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داده و در رفع آنها بکوشیم.

وی در خصوص حوزه حمل و نقل کالا اظهار داشت: مسائل و مشکلات کارکنان بخش حمل‌ونقل کالا با جدیت در سازمان و دولت در حال پیگیری است و تلاش می شود این مشکلات به حداقل ممکن برسد چرا که جایگاه این بخش در زنجیره اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست و نقش آن در تامین و توزیع مایحتاج عمومی به‌عنوان واسط بین بخش تولید با بخش مصرف‌کننده نهایی نقشی بی‌بدیل است.

طحان در خصوص اصلاح سهمیه سوخت اظهار امیدواری کرد و افزود: رانندگان بر مبنای پیمایشی که دارند سهمیه سوخت می گیرند بدین صورتکه اطلاعات پیمایش به سیستم شرکت پخش داده شده و بر این اساس سوخت تعیین می شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: نیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور حل مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر به خصوص رانندگان زحمت کشی است که زمان زیادی را در شرایط سخت و دور از خانواده سپری می کند و عمدتا با مشکلاتی از قبیل لاستیک و همچنین عدالت در ارایه بار روبرو هستند.

وی با اشاره به تلاش هایی که برای رفع مشکلات کرایه رانندگان انجام شده یادآور شد: شفاف سازی میزان کرایه ها یکی از دغدغه‌های رانندگان حوزه حمل و نقل است که با بررسی های صورت گرفته از نیازها تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و اجرای محاسبه کرایه حمل بر اساس شاخص تن-کیلومتر بخش زیادی از این مشکل را حل خواهد نمود لذا تلاش برای ساماندهی این موضوع کماکان ادامه خواهد داشت.

طحان تصریح کرد: حمل ونقل جاده ای استان سمنان در کنار دیگر دستگاه های ذیربط تمام توان و امکانات خود را برای برطرف کردن مشکلات رانندگان به کار گرفته و امید است با اقداماتی که در دست پیگیری می باشد شرایط برای این قشر موثر و زحمت کش هرچه سریعتر مناسب تر شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: رانندگان مسافربری در این شهر به عنوان قشر ضعیف جامعه همواره با مشکلات اقتصادی زیادی دست به گریبان هستند که با شیوع  ویروس کرونا و کاهش استفاده از وسایط نقلیه عمومی بر مشکلات آنان افزوده شد. ما قدردان این بخش از جامعه هستیم و پیگیری می گردد تا نیازهای آنها برآورده شود.

وی با اشاره به حفظ ایمنی قبل از سفر بعنوان یک اولویت ، بر نظارت و دقت و رعایت موضوع فوق توسط مدیران فنی شرکت ها به طور کامل تاکید کرد و افزود: مشکلات و مطالبات رانندگان باید با هم افزایی و همراهی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و خود رانندگان حل شود و انجمن های رانندگان بر اساس اساسنامه انجمن مطالبات این بخش را دنبال کنند. خوب است تا شرکت های حمل و نقل استان به سمت استفاده از ابزارهای موثر در حوزه فناوری اطلاعات حرکت سریعتری را داشته باشند زیرا سرعت رشد در این زمینه بسیار بالاست و ما نیازمند به روزرسانی خود هستیم.

غلامرضا طحان اذعان داشت: افزایش نرخ بلیت تنها راه حل اقتصادی شدن این بخش نیست و باید شرکت های مسافربری در زمینه کنترل هزینه ها ، ارتقا وضعیت تعمیر و نگهداری ناوگان ، توجه به مولفه های بازاریابی و مشتری مداری ، استفاده از سایر فرصت های تولید درآمد متاثر از فعالیت اصلی در زمینه تولید خدمات حمل و نقل و برنامه ریزی جهت استقرار کامل نظام بهره وری توجه و تلاش موثر داشته باشند.

گفتنی است؛ در این نشست اعضای انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل مشکلات و دغدغه های خود را عنوان و پیشنهادات خود را به معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان به عنوان متولی بخش حمل و نقل جاده ای استان ارائه کردند و خواستار افزایش تعامل دوطرفه شدند.