شناسهٔ خبر: 121321 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی سطح زرد خبر داد؛

افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس و خزر

موج دریا سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح زرد از افزایش سرعت باد و ارتفاع موج از فردا در سواحل خلیج فارس و دریای خزر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه افزایش سرعت باد و ارتفاع موج از روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری سبب افزایش ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین ۱ تا ۱/۵ متر و در فراساحل تا ۲/۵ متر همراه با رگبار باران و رعدوبرق خواهد شد.

همچنین افزایش ارتفاع موج در سواحل خزر بین ۰/۵ تا ۱ متر در فراساحل تا ۱/۵ متر همراه با بارش باران از دیگر مخاطرات این سامانه است.

منطقه اثر این سامانه روز پنج‌شنبه شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی غرب هرمزگان، دریای خزر و مناطق ساحلی استان‌های گیلان و مازندران است و روز جمعه نیز خلیج فارس و نواحی ساحلی استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان، دریای خزر و نواحی ساحلی گیلان و مازندران درگیر این سامانه می‌شوند.

اثر مخاطره سامانه احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی کشور به محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی بویژه در فراساحل توصیه کرده است.