شناسهٔ خبر: 121350 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی آگاهی لازم از پدافند غیر عامل را داشته باشند

مهندس اسماعیلی زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی باید آگاهی لازم از پدافند غیر عامل را داشته باشند و نیاز است این دوره‌های آموزشی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان روز سه شنبه در دوره آموزشی تمهیدات شهرسازی و معماری که در اداره کل راه و شهرسازی زنجان برگزار شد، بر لزوم استفاده حداکثری از محتوای این دوره تاکید کرد و گفت: باید متخصصین و کارشناسان استفاده لازم و کافی از این دوره را برده و این فرصت را غنیمت بشمارند.

وی اظهار کرد: حوزه شهرسازی و معماری که با جان و مال مردم در ارتباط است باید از این دوره آموزشی به عنوان یک فرصت طلایی استفاده کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: باید کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی آگاهی لازم از پدافند غیر عامل را داشته باشند و نیاز است این دوره‌های آموزشی تقویت شود.

اسماعیلی، پدافند غیر عامل را یک اتفاق و پدیده نویی اعلام کرد و افزود: ذهنیت خودمان و مجموعه‌ای که به نوعی با ساخت و ساز شهری دخیل هستند باید آماده بحث شوند و نیاز است در چنین دوره‌هایی آگاهی‌ها افزایش پیدا کند چرا که مثمر ثمر خواهد بود.

پدافند غیر عامل مظلوم واقع شده است 

وی با بیان اینکه پدیده پدافند غیر عامل مظلوم واقع شده است، ابراز کرد: متاسفانه آن طور که شایسته است مبحث پدافند غیر عامل در بین دستگاه‌هایی همچون شهرداری و راه و شهرسازی که در ساخت و سازها دخیل هستند اهمیت آن به خوبی شناخته نشده است که در این میان در برنامه‌های فرادستی برای دستگاه‌های مرتبط تکلیف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: باید مبحث پدافند غیر عامل جزو اسناد بالادستی و تکلیف در نظر گرفته شود و در این راستا راهکارهایی که نیاز است باید به آن پرداخته شود و در این راستا دستگاه‌ها به عنوان تکلیف این اسناد را ببینند، بشناسند و عمل کنند تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.