شناسهٔ خبر: 121353 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۸ ماهه گذشته انجام شد؛

معاینه فنی بیش از ۲۷ هزار خودروی سنگین و نیمه سنگین در استان اردبیل

علی سلطانی رئیس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۲۷ هزار و۵۴۰ خودروی سنگین و نیمه سنگین در ۸ ماهه گذشته به مراکز معاینه فنی استان اردبیل مراجعه کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، علی سلطانی دربازدید از مرکز معاینه فنی شهرستان پارس آباد گفت: از تعداد وسایل نقلیه مذکور تعداد ۲۴ هزار و ۱۸۴ خودرو در معاینه قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده و همچنین ۳هزار و۳۵۶ خودروی مابقی نیز در طی فرآیند مذکور مردود شده اند.

وی با بیان اینکه ۲۱ هزار و۴۰۰ خودرو در معاینات فنی اولیه و ۲ هزار و ۷۸۴ خودرو نیز در معاینات فنی بعد از اصلاح عیوب خودرو قبول شده اند افزود:افزایش ۱۳ در صدی را در مرحله دوم قبولی‌ها داریم.

رئیس ایمنی وترافیک اداره کل  راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در ۸ ماهه امسال از افزایش ۳ درصدی در کل خودروهای قبولی در انجام فرآیندمعاینه فنی خبرداد و اظهار کرد: در مراجعه خودروها به مراکز معاینه فنی نیز افزایش بیش از ۲درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۲۶ هزار خودرو بود شاهد هستیم.

سلطانی با بیان اینکه کلیه وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین ونیمه سنگین موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام نمایند عنوان کرد: هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودرو ها و افزایش ایمنی تردد خودروها است.

رئیس ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۴ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد:از این تعداد ۳ مرکز در شهرستان اردبیل و ۱ مرکز نیز در شهرستان پارس آباد در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

سلطانی مدت اعتبار برگه های معاینه فنی صادر شده را برای خودروهای سنگین و نیمه سنگین با عمر ده سال برابر ۶ ماه اعلام کرد و افزود: این اعتبار برای خودروهای با عمر بالای ده سال برابر ۳ ماه است.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون هوای پاک دوره معافیت انجام معاینه فنی، از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.