شناسهٔ خبر: 121368 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

رشد ۴.۷ درصدی جابجایی کالا توسط ناوگان جاده‌ای قزوین طی ۲ ماه

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در مهر و اّبان امسال بیش از یک میلیون و ۹۰۵ هزار تن کالا توسط این ناوگان جابه جا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۷ درصد رشد داشته است.

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: خاک معدنی و صنعتی، انواع نوشابه، انواع مواد پاک‌کننده، بطری خالی، میل گرد، آهن آلات، انواع کاشی، گازوئیل و قطعات اتومبیل بیشترین فراوانی را دربین انواع کالاهای جابه‌جا شده داشته‌اند.

وی تعداد بارنامه مصرفی را نیز طی مهر امسال ۶۱ هزار و ۲۳۸ و در آبان ماه، ۶۷ هزار و ۱۱۶ برگ عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد  رشد داشته است.

معیری پور ادامه داد: در همین مدت ۱۹۶ شکایت از ناوگان حمل و نقل کالا به سامانه ۱۴۱ گزارش شد که بیشترین موضوعات آن مربوط به عدم پرداخت کرایه حمل و کمیسیون و عدم دریافت پول خواب بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در حوزه کشف و رسیدگی به تخلفات حمل بار بدون بارنامه طی مهر و آبان امسال با انجام هزار و ۸۵ بازدید از ناوگان حمل و نقل، ۶۲۳ مورد تخلف کشف شد.