شناسهٔ خبر: 12139 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

چارت‌ و نقشه پروژه‌های پیشنهادی در کریدورهای آزادراهی؛

جذابیت‌ها و جزئیات ۵ پروژه آزادراهی برای سرمایه گذاری خارجی

آزادراه اجازه بهره‌برداری از مجتمع‌های بین‌راهی٬ پمپ بنزین‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از جمله جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی ایران است.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی٬ پروژه‌های اولویت‌دار آزادراهی که قرار است در همایش بین المللی «فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی» از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور معرفی شود شامل ۵ پروژه است.

پروژه آزادراهی اندیمشک-اهواز به طول ۱۳۵ کیلومتر و سرمایه مورد نیاز ۳۴۰۰۰ میلیار ریال٬ پروژه آزادراهی سیرجان-بندرعباس به طول ۳۲۱ کیلومتر و اعتبار مورد نیاز ۳۵۰۰ میلیارد ریال٬ آزادراه شیراز-بوشهر به طول ۲۳۰ کیلومتر و سرمایه مورد نیاز ۲۷۵۰۰ میلیار ریال٬ پروژه آزادراهی سلفچگان- اراک به طول ۷۴ کیلومتر و سرمایه مورد نیاز ۱۸۰۰۰ میلیار ریال٬ پروژه آزادراهی همدان-کرمانشاه-خسروی به طول ۳۶۵ کیلومتر و اعتبار ۳۵۰۰۰ میلیار ریال پروژه‌های آزادراهی برای معرفی در این همایش بین المللی هستند.

بسترهای عمومی و قانونی موجود در ایران در راستای مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) باعث شده که جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آزادراهی وجود داشته باشد.

کاهش ریسک سرمایه‌گذاری با مشارکت دولت در پروژه‌های آزادراهی٬ امکان تحویل قیر رایگان به عنوان آورده غیرنقدی و حمایت دولت٬ اجازه تاسیس و بهره برداری از مجتمع های بین راهی و پمپ بنزین‌ها در مسیر پروژه٬ اجازه احداث و استفاده از تابلوهای تبلیغاتی در مسیر پروژه٬ امکان استفاده از اراضی پیرامون آزاد راه برای مقاصد گردشگری و صنعتی٬ امکان معرفی بانک ها و صندوق توسعه ملی جهت اخذ تسهیلات و تضمین خرید محصول از جمله جذابیت‌های سرمایه گذاری در پروژه‌های اولویت‌دار آزادراهی هستند.

نظر شما