شناسهٔ خبر: 12156 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور اسكان اضطراری در گرمی اردبیل

فرهاد عطايي شيخ رئيس اداره بحران و پدافند غير عامل اداره راه و شهرسازی استان اردبيل گفت: يك رشته مانور اسكان اضطراری با حضور همه اعضای كار گروه‌های تخصصی و ستاد مديريت بحران استان در شهرستان گرمی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي اردبيل، فرهاد عطايي شيخ ضمن اعلام اين خبر گفت: در اين مانور توان عملياتي نيرو هاي امدادي ستاد مديريت بحران استان مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينكه اين مانور در دو سطح عمومي و اختصاصي مورد ارزشيابي قرار خواهد گرفت، افزود: آمادگي و مهارت هاي لازم تيم هاي عملياتي در برپايي چادر هاي مختلف و سرعت عمل در كوتاه ترين زمان ممكن، توزيع غذاي سرد و گرم با توجه به زمان حادثه احتمالي، راه اندازي به موقع و انتخاب مكان مناسب براي برپايي چادر درمانگاه و آشپزخانه سيار، داشتن سرعت عمل در كوتاه ترين زمان براي يافتن و نجات مصدومان فرضي و استفاده صحيح از تجهيزات و امكانات و دستيابي و انتقال صحيح مصدومان به مراكز درماني نتايج مورد انتظار از اجراي اين مانور محسوب می شود.

رئيس اداره بحران و پدافند غيرعامل راه و شهرسازي استان ،ايران را از كشورهاي حادثه خيز جهان برشمرد و اظهار کرد: ضروري است در تمامي شرايط براي رويارويي با حوادث و بحران هاي مختلف اعم از طبيعي و انسان ساز آمادگي داشته باشيم.

عطايي شيخ به تلاش براي افزايش آگاهي مردم در زمينه حوادث و بحران ها اشاره كرد و گفت:نهادينه سازي و ترويج فرهنگ ايمني، ايجاد آمادگي لازم براي انجام واكنش سريع و صحيح در برابر زلزله و نحوه مواجهه با اين پديده طبيعي و ايجاد حساسيت مثبت در عموم مردم با هدف كاهش تلفات و خسارات ناشي از زلزله از ديگر اهداف برگزاري اين مانور است./

نظر شما