شناسهٔ خبر: 121579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت محور گلشن _سراوان  در سیستان و بلوچستان

روکش آسفالت محور گلشن سراوان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات روکش آسفالت محور گلشن - سراوان به طول ۶ کیلومتر در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این پروژه توسط  ۹ دستگاه ماشین آلات راهداری و  ۲۵ نفر نیروی پرتلاش راهدار وبا همکاری اکیپ رسالت سراوان انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: پروژه ی مذکور با هدف افزایش رضایت‌مندی رانندگان و مردم منطقه، افزایش ایمنی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقا کیفیت و جلوگیری از تخریب بیشتر، روکش آسفالت در دونقطه از محور که ۴کیلومتر آن از سینوکان به ناهوک و۲ کیلومتر دیگر در محل گردنه ناهوک که نقطه حادثه خیز وخطرناکی هست در دست اقدام است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  افزود: به منظور کاهش هزینه هازاین پروژه به صورت امانی وبا هزینه ۹میلیارد تومان در دست اقدام است که صرفه جویی ۵میلیاردی را به همراه داشته است. 

کرد یادآورد شد: این محور جز محورهای پرتردد استان است و با اجرای این عملیات جمعیت حدود۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از مسیر استاندارد و ایمن برای تردد برخوردار می‌شوند.

 وی ضمن اشاره به اینکه زیر ساخت‌های جاده‌ای و شبکه راه‌ها سرمایه‌های ملی هر کشور محسوب می‌شود که نقش اساسی در مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند،تصریح کرد: هدف نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب، مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد با تامین ایمنی است.