شناسهٔ خبر: 121584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای قانون جهش تولید مسکن محقق شد؛

صدور سند برای حدود ۲۸ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان

حسینعلی کریمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از صدور سند برای حدود ۲۸ هکتار از اراضی مازاد دستگاههای اجرایی این استان برای اجرای طرح ملی جهش تولید مسکن در شهر زاهدان بنام سازمان ملی زمین و مسکن در آذرماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان حسینعلی کریمی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان از صدور سند برای حدود ۲۸ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان در راستای قانون جهش تولید مسکن خبر داد و اظهار داشت: صدور سند برای این اراضی در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و مطابق تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان ثبت اسناد و وزات راه و شهرسازی منعقد شده است، اجرایی شد.

وی ادامه داد: برای شناسایی اراضی مازاد دستگاه های دولتی پس از استعلام وضعیت ثبتی اراضی بزرگ در استان از اداره ثبت اسناد و املاک، با دستگاه مربوطه مکاتبه صورت می پذیرد تا مطابق با قانون ظرف دو ماه نسبت به تغییر نمایندگی اقدام کند لذا چنانچه دستگاه‌های مربوطه در موعد مقرر اقدام نکنند، اداره ثبت اسناد و املاک موظف است اسناد این اراضی را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از راهبردهای کلان دولت سیزدهم است، گفت: عمده زمین‌های استان برای ساخت و ساز در حوزه شهری در اختیار دستگاههای اجرایی بوده که طبق قانون جهش تولید مسکن ، دستگاههای اجرایی مکلفند آن را به وزارت راه و شهرسازی منتقل نمایند.

کریمی افزود: در سیستان و بلوچستان همکاری بسیار خوبی از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و واحدهای ثبتی تابعه با اداره کل راه و شهرسازی استان و واحدهای شهرستانی وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این اداره کل با بکارگیری همه ظرفیت ها و تعامل سازنده با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تلاش خواهد کرد تا طرح نهضت ملی مسکن به بهترین نحو در استان اجرایی شود.