شناسهٔ خبر: 121592 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وعده پرواز برای پرجمعیت‌ترین شهر استان کردستان محقق می شود

پیشرفت ۶۳ درصدی توسعه سطوح پروازی در فرودگاه سقز

فرودگاه سقز در پی آخرین سفر هیئت دولت به استان کردستان و در راستای مصوبات سفرهای استانی ریاست‌جمهوری، توسعه سطوح پروازی در فرودگاه سقز، پیشرفت ۶۳ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، در آخرین دور سفر هیئت دولت به استان کردستان تأکیدکرد: فرودگاه سقز تا شهریورماه ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار گیرد، در جریان این سفر استانی دولت سیزدهم، ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به این طرح اختصاص یافت.

برای تکمیل این پروژه از میزان اعتبار موردنیاز بایستی ۵۰ درصد از محل اعتبارات داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ۵۰ درصد دیگر از محل مصوبات سفر تأمین شود.

همچنین مقرر شد جانمایی ساختمان‌های برج مراقبت پرواز، ایمنی و آتش‌نشانی و ساختمان سپاه انجام شده و عملیات اجرایی آغاز شود.

محوطه سازی فرودگاه هم در دست اقدام است و  ۵۵ هکتار از اسناد باقی مانده فرودگاه در شرف واگذاری به اداره راه و شهرسازی و متعاقبا شرکت فرودگاه‌ها است. مطالعه مسیرهای پروازی و طرح‌های تقرب پیشرفته ماهواره ای نیز در حال انجام است.

گفتنی‌است شیب فرود ۳.۳ درصد برای فرودگاه در نظر گرفته شده است و در مجموع پیشرفت فیزیکی کلی با توجه به تحویل موقت ترمینال و توسعه سطوح پروازی ۶۳ درصد است.