شناسهٔ خبر: 121623 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

تهدیدات فرودگاهی باز تعریف می‌شود

فرودگاه تبریز مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام‌کرد: به دنبال باز تعریف تهدیدات فرودگاهی هستیم.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اکبر حسنی مدیرکل دفتر حراست و امنیت فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره حراست و امنیت فرودگاهی اداره کل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هم اکنون جنس تهدیدات فرودگاهی نسبت به دهه های اخیر به طور کلی تغییر کرده و در حال حاضر یکی از اولویت های اصلی ما، بازتعریف تهدیدات فرودگاهی با اولویت تهدیدات سایبری است.

حسنی افزود: یکی از اصلی ترین وظایف اداره حراست در هر فرودگاه، پایش، دیدبانی و نظارت فرایندها در سیستم است که این مهم در سایه همکاری و تعامل با مدیریت، نهادها و ارگان های مستقر در فرودگاه محقق می شود.

 در ادامه این مراسم رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال جاری گفت: هم‌اکنون در حوزه پروازی، آمار پرواز و مسافر جابجا شده از فرودگاه‌تبریز به رقمی کم‌سابقه در تاریخ این فرودگاه رسیده است.

آذری افزود: فرودگاه تبریز در بخش پروازهای خارجی رتبه سوم و در بخش پروازهای داخلی رتبه پنجم پرتردد ترین مسیر فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها را در اختیار دارد.

وی با بیان این‌که در حوزه عمرانی پروژه‌های متنوعی در فرودگاه‌های استان درحال اجرا است، خاطرنشان کرد: اجرای فنس‌ها و دیواره‌های حفاظتی فرودگاه‌های تبریز و سهند و تقویت و اجرای سامانه نظارت تصویری این دو فرودگاه، پروژه های در حال اجرای مربوط به حوزه حراست و امنیت فرودگاهی است.

در پایان این مراسم نیز، لوح تقدیر محمدحسین روحی و  حکم انتصاب حسین اقبالی به‌عنوان رئیس جدید اداره حراست و امنیت فرودگاهی اداره کل فرودگاه های آذربایجان شرقی اهدا شد.