شناسهٔ خبر: 121649 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار استان تاکید کرد؛

ضرور بکارگیری همه امکانات برای کاهش حوادث جاده‌ای سیستان و بلوچستان

نهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از حوادث و ترافیکی برون شهری ضرورت دارد که تمام امکانات مورد نیاز برای کاهش این حوادث و خسارت‌های آن‌ها به کار گرفته شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، حسین مدرس خیابانی در نهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: با توجه به آمار بالای سالانه تصادفات در جاده‌های این استان ناشی از کمبود بزرگراه ضروری است علاوه بر توسعه باند دوم، مجهز کردن جاده به سیستم روشنایی و حذف نقاط حادثه خیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: متاسفانه ۹۲ درصد تصادفات جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان به صورت رخ به رخ و در جاده‌های یک بانده به وقوع پیوسته است.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از رانندگان ناوگان مسافری  ادامه داد: خوشبختانه اتوبوس‌ها در تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان دخیل نبوده‌اند.

ترویج فرهنگ ایمنی ترافیک مهمترین عامل در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بر رفع نقاط پر حادثه تاکید کرد و گفت: این استان در حالی به عنوان یکی از استان‌های پرتصادف کشور شناخته می‌شود که می‌توان با تامین اعتبارات کافی برای رفع نقاط حادثه خیز  از حجم تصادفات کاست.

کُرد اظهار کرد: این اداره کل بر اساس اعتباریات ابلاغی از محل استانی و ملی با پیمانکاران برای اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز قرارداد منعقد می‌کند که برای تصریح در رفع آنها نیاز است مسئولان استانی نگاه ویژه ای یه این بخش داشته باشند.

وی ترویج فرهنگ ایمنی ترافیک را مهمترین عامل در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دانست و گفت: این اداره کل به منظور نهادینه کردن فرهنگ رانندگی در بین اقشار مختلف جامعه علاوه بر برگزاری برنامه های آموزشی در مدارس، توزیع کلاه ایمنی رایگان بین راکبان موتورسیکلت و برنامه های مختلف در نقاط حاشیه شهر در چند سال اخیر تهیه و پخش برنامه سیمای  و صدای راهبران با حضور مسئولان مرتبط با حوزه ایمنی را به منظور کاهش تصادفات در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و توسعه آموزش‌های همگانی در ارتباط با فرهنگ رانندگی و ترافیکی، گفت: تا زمانی که فرهنگ رانندگی اصلاح نشود، تصادفات علاوه بر جاده‌ها حتی در بزرگراه‌ها نیز روی خواهد داد.

کُرد با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات سیستان و بلوچستان به صورت رخ به رخ روی می دهد بر توسعه بزرگراه به ویژه در راههای جنوبی این استان با توجه به حجم بالای تردد کامیون های ترانزیتی از بندر چابهار تاکید کرد.