شناسهٔ خبر: 121676 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی هشت ماهه سال جاری انجام شد؛

کسب رتبه نخست صدور برخط پروانه عبور محمولات ترافیکی در کشور توسط استان سمنان

رجایی فرد.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از افزایش ۳۰ درصدی صدور برخط پروانه عبور بارهای ترافیکی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: استان سمنان توانسته با صدور ۹۱۷ پروانه عبور بارهای ترافیکی برخط در هشت ماه گذشته رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان عنوان کرد: استان سمنان توانسته با صدور ۹۱۷  پروانه عبور بارهای ترافیکی برخط در هشت ماه گذشته رتبه نخست کشوری را در این حوزه به خود اختصاص دهد.

وی هدف از صدور پروانه عبور ترافیکی را ایمنی تردد، حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه دانست و توضیح داد: پروانه عبور بارهای ترافیکی برای بارهایی صادر می‌شود که مشخصات آن‌ها از نظر ابعاد و وزن خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار در راه‌ها است و برای تردد در جاده‌ها نیازمند نظارت هستند.

رجایی فرد یادآور شد: سرعت، ساعت حرکت، مسیر مجاز و سایر مقررات حمل بار از جمله مواردی است که در پروانه عبور ناوگان‌های حامل بار ترافیکی قید شده و راننده مکلف به رعایت آن است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان افزود: راه‌های استان سمنان به دلیل قرارگیری در کریدور شرق به غرب از اهمیت بالایی برخودار است و عبور بارهای ترافیکی در آن نیازمند نظارت دقیقی است که این اداره کل نسبت به آن اهتمام کامل دارد.

وی در پایان گفت: لازم است در این شرایط بحرانی و تحریم‌های همه‌ جانبه، ثروت‌ها و سرمایه‌های ملی فراموش نشود و رانندگان با دقت بیشتر خود از تخریب جاده ها جلوگیری کرده و مانع خسارات هنگفت به اقتصاد جامعه و ناوگان دیگر رانندگان شوند.