شناسهٔ خبر: 121696 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» انجام شد

نصب و راه اندازی سامانه‌ها تولید داخل در برج مراقبت پرواز  فردگاه زنجان

محمد قاسمی مدیر فرودگاه زنجان مدیر کل فرودگاه شهدای زنجان اعلام کرد: سامانه های جدید کنسول و سوئیچینگ( ارتباطی) تولید داخل برج مراقبت پرواز به همراه سامانه های فرستنده و گیرنده ثابت هوانوردی در این فرودگاه  نصب و راه اندازی شده است.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: اقدامات زیرساختی و طرح های توسعه ای فرودگاه زنجان در حال انجام است و امسال  سامانه های جدید کنسول و سوئیچینگ( ارتباطی) تولید داخل برج مراقبت پرواز به همراه سامانه های فرستنده و گیرنده ثابت هوانوردی در این فرودگاه  نصب و راه اندازی شده است.

مدیر کل فرودگاه زنجان با بیان این‌که عملیات به‌سازی و زیباسازی معابر در فرودگاه رو به اتمام است، افزود: ایستگاه فرستنده در این فرودگاه نیز راه اندازی شد و ترمیم آسفالت جاده های حفاظتی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین اشاره کرد: تا کنون ۱۵ کیلومتر فیبر نوری در حدفاصل فرودگاه تا داخل شهر احداث شده است و  پروژه زیرساخت دوربین‌های مداربسته جاده های حفاظتی فرودگاه نیز در حال انجام است.

مدیر کل فرودگاه زنجان اعلام کرد: دستگاه‌های کمک ناوبری و زیرساخت‌های فرودگاه زنجان استاندارد بوده و خوشبختانه در اطراف فرودگاه موانع هوایی چه به صورت طبیعی و چه غیرطبیعی وجود ندارد.

او تأکید کرد: بایستی شرایط برای افزایش پروازهای با ظرفیت پایین و مختص بعد مسافری مهیا شود.

قاسمی ادامه داد: می‌طلبد مسؤلین ارشد کشوری برای فرودگاه‌هایی همچون فرودگاه زنجان تدبیری بیندیشند تا پروازهایی با ظرفیت پایین‌تر از ۸۰ نفر در این فرودگاه‌ها برقرار شود چراکه در حال‌حاضر ظرفیت پروازها حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر است و در پروازهای با ظرفیت کمتر بعد مسافری مردمی پررنگ‌تر است.

در پایان، مدیر کل فرودگاه شهدای زنجان تشریح کرد:  در هشت ماهه سال ۱۴۰۱، کارکنان این فرودگاه به ۱۱۴۰ پرواز مسافربری ،امدادی، انتظامی ، نظامی ،آموزشی و ... در پروازهای داخلی و خارجی خدمات  ارائه کرده اند.

فرودگاه شهدای زنجان تنها فرودگاه داخلی استان زنجان و در عین‌حال یکی از مرزهای هوایی کشور محسوب می‌شود.