شناسهٔ خبر: 121751 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان قم؛

تقاطع غیرهمسطح شهدای جبهه مقاومت ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تقاطع غیر همسطح شهدای جبهه مقاومت ورجان قم سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم از سرعت و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی پروژه ساخت و احداث تقاطع غیر همسطح جبهه مقاومت میدان روستای ورجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، داود طلوعی سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: با تشکیل شهرستان جدید کهک، توسعه زیرساخت های حوزه راه و حمل و نقل و جاده ای در دستور کار این اداره کل است.

وی افزود: در محدوده و اطراف این شهرستان به دلیل جذابیت گردشگری و تنوع آب و هوایی، در طول سال شاهد حجم بالای تردد در محور قم- کهک هستیم.

طلوعی گفت: خودروهای عبوری از سه مسیر، ونارچ، لنگرود و پردیسان به شهر کهک دسترسی دارند.

وی با اشاره به این که نقطه مشترک خودروهای عبوری در هر سه مسیر روستای ورجان است، گفت: در طول سال به ویژه در فصل تابستان شاهد حجم بالای تردد در محدوده روستای ورجان هستیم و برای هدایت ترافیک و کاهش تصادفات اقدامات اساسی نیاز است.

طلوعی با بیان این که میدان ورودی ورجان نقطه حادثه خیز  و پر مخاطره است توضیح داد: متاسفانه در طول سال های گذشته شاهد تصادفات زیادی در مسیرهای منتهی به این میدان بوده ایم که با تأمین اعتبار، عملیات اصلاح این میدان در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: احداث تقاطع غیر همسطح در این منطقه، مشکل گره ترافیکی و ترافیک عبوری این نقطه را حل خواهد کرد.

طلوعی با بیان این که پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شهدای جبهه مقاومت ۶۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: عملیات اجرایی این تقاطع در دو بخش احداث یک دستگاه پل و احداث رمپ و لوپ های دسترسی در دست اقدام است.

به گفته وی عملیات اجرایی در تقاطع غیر همسطح شهدای جبهه مقاومت با احداث پل از مرداد ۱۴۰۰ آغاز شده است. در قسمت ابنیه فنی تقاطع به اتمام رسیده و عملیات خاکریزی پروژه با  بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد و با تکمیل دسترسی ها و رمپ و لوپ های مسیر، تابستان ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری از این تقاطع خواهیم بود.

طلوعی در خصوص جزییات مسیر و دسترسی خودروهای عبوری توضیح داد: یک دستگاه پل از خروجی ورجان به سمت لنگرود احداث می شود و تمامی خودروهای عبوری که از سمت ورجان به سمت لنگرود و بالعکس قصد عزیمت دارند از روی پل تردد می کنند.

وی افزود: تردد خودروها از پردیسان به ورجان از رمپ کنار تقاطع و از ورجان به پردیسان از زیر پل خواهد بود.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: امیدواریم با احداث این تقاطع بخشی از گره ترافیکی و مخاطرات ورودی روستای ورجان مرتفع شود و از همه رانندگان خودروهای عبوری تقاضا داریم در طول مدت احداث پل، با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در آن محدوده، همکاری لازم را با این اداره کل و پلیس راه داشته باشند.