شناسهٔ خبر: 121757 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

استفاده حداکثری از توان متخصصان ایرانی و ظرفیت‌های داخلی

حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به‌ دنبال استفاده حداکثری از توان متخصصان ایرانی و ظرفیت‌های داخلی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ایجاد پارک علم و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموعه شرکت فرودگاه‌ها در آینده نزدیک خبرداد.

 حمیدرضا سیدی در بازدید از چهارمین نمایشگاه تستا و بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار اظهار کرد: با جدیت به دنبال استفاده حداکثری از توان متخصصان ایرانی و ظرفیت‌های داخلی هستیم.

وی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار را غنی و پربار دانست و گفت: باتوجه به اینکه با تحریم‌های دشمن در حوزه هوانوردی مواجه هستیم چاره ای جز قوی شدن و اعتماد به متخصصان داخلی نداریم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درخصوص هدف از حضور این شرکت در نمایشگاه گفت: به احترام جوانان متخصص ایرانی و با هدف تعامل با آن ها در این نمایشگاه حاضر شده ایم.

سیدی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان درحال ساخت رادار هستیم گفت: ساخت این رادار تاکنون در انحصار شرکت های آمریکایی و اروپایی بوده است اما با افتخار اعلام می کنیم که اوایل سال آینده تولید رادار به دست توانمند متخصصان ایرانی به پایان خواهد رسید.

وی درخصوص راه اندازی مرکز تحقیق، پژوهش، نوآوری و آینده پژوهی و نیز صندوق پژوهش گفت: این دو اقدام در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط شرکت فرودگاه ها انجام خواهد شد.