شناسهٔ خبر: 121767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای فونداسیون ۶۵۶ واحد از پروژه برکت بجنورد/ضرورت هماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در طرح نهضت ملی مسکن

شورای مسکن خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در جلسه شورای مسکن استان ویژه پروژه های برکت بجنورد و شیروان از اجرای ۶۵۶ واحد فونداسیون از پروژه برکت بجنورد در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جلسه شورای مسکن استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرعامل شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی کشور، فرماندار بجنورد، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران کل عضو جلسه و پیمانکاران دو پروژه در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه گفت: پروژه برکت بجنورد دارای ۱۱۲۰ واحد است که تمامی این واحدها دارای متقاضی هستند و در زمینی به مساحت ۸/۸ هکتار و در طبقات ۴ و ۵ طبقه در شهرک فرهنگیان بجنورد در حال احداث است که از این تعداد ۶۵۶ واحد اجرای فونداسیون و ۲۸۴ واحد اجرای اسکلت و سقف است.

وی تصریح کرد: ۳۱ متقاضی از تعداد کل این پروژه مربوط به کمیته امداد و بهزیستی است و در کل آورده متقاضیان برای این پروژه بیش از ۹۳۰ میلیارد ریال است و تسهیلات دریافتی از بانک مسکن  نیز بیش از ۶۶۰ میلیارد ریال است.

قاسمی همچنین به پروژه برکت شیروان اشاره کرد و افزود: پروژه برکت شیروان دارای ۴۸ واحد و در ۴ طبقه است که همه این ۴۸ واحد دارای متقاضی است و در مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در کوی وحدت شیروان در حال احداث است که از این تعداد ۴۸ واحد اجرای فونداسیون و ۳۶ واحد اجرای اسکلت و سقف انجام شده است و دارای پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: تمامی ۴۸ واحد پروژه برکت شیروان به خانواده های دو معلول و تک معلول بهزیستی شیروان تعلق دارد و تاکنون آورده متقاضیان برای این پروژه بیش از ۱۹ میلیارد ریال است و تسهیلات دریافتی از بانک مسکن نیز بیش از ۶۵ میلیارد ریال است.

وی در ادامه اضافه کرد: در جلسه ای که امروز برگزار شد پیمانکارهای پروژه قول فعال سازی پروژه به صورت ۲۴ ساعتی را دادند.

 مهدی رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تلاش مسئولان و پیمانکاران و تمامی عوامل و دست اندرکاران حوزه ساخت مسکن باید تحویل مسکن با حداقل هزینه ها برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها می تواند یکی از دلایل کندی در ساخت مسکن باشد ، افزود: رسالت اصلی پیمانکاران و شرکت های ساخت و ساز تحویل مسکن ارزان قیمت با مصالح استاندارد است و تمامی آسیب های موجود این حوزه مرتبط به تمام کشور است.

گفتنی است پیگیری برای تأییدیه نما ، پیگیری مصالح مصرفی استاندارد ، تعیین برنامه زمان بندی جبرانی جهت تکمیل پروژه از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این نشست بود.