شناسهٔ خبر: 121814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار خراسان رضوی؛

قرعه کشی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در چند شهر خراسان رضوی انجام شد

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی آیین قرعه‌کشی واگذاری زمین برای ساخت یکهزار و ۵۱۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در پنج شهرستان قوچان، تایباد، فریمان، جغتای و داورزن روز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوی در شهر قوچان برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی طی سخنانی در این مراسم گفت: اولویت ما در شرایط کنونی بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است تا با فعال کردن بخش های اقتصادی از جمله ساخت مسکن بتوان گام موثری برای بهبود شرایط مردم برداشت.

یعقوبعلی نظری افزود: تامین مسکن نقش اساسی در وضعیت معیشتی مردم داشته و آنان را از پرداخت اجاره‌های بالای مسکن رها می کند که این موضوع رویکرد اصلی ما در تسریع اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

وی بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن مرحله به مرحله در حال پیش رفتن است و تاکنون قرعه کشی واگذاری زمین برای واحدهای مسکونی این طرح در شهرهای مختلف برگزار شده است و علت اصلی برگزاری مراسم قرعه کشی نیز ایجاد رابطه بهتر بین مسوولان با مردم است.

استاندار خراسان رضوی افزود: قرعه کشی سرنوشت متقاضیان را برای ساخت خانه مشخص می کند، در شهرهایی که هنوز زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشخص نشده، تلاش زیادی در دست انجام است تا بتوان متقاضیان را در شهرهای مزبور تعیین تکلیف کرد.

نظری گفت: بهتر است در زمان اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمینه رفت و آمد صاحبان واحدهای مسکونی توسط مسوولان شهرستان فراهم شود تا خود متقاضیان در جریان روند ساخت واحدها قرار بگیرند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: قوچان یکی از هفت شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان است که پنج هزار نفر از آنان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و تاکنون ثبت نام یکهزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد نهایی شده و باقی نیز در حال تکمیل مدارک خود هستند.

جواد خدایی افزود: مرحله نخست تامین زمین در قوچان انجام گرفته و در مرحله دوم قرار است زمین برای ۸۰۰ واحد مسکونی طی ۲ ماه آینده به متقاضیان در این شهر واگذار شود، تلاش شده که در انتخاب زمین و شیوه "گروه ساخت" امتیازهایی در نظر گرفته شود تا شان و کرامت مردم قوچان حفظ شود.

وی بیان کرد: امروز همزمان با مراسم قرعه کشی برای واگذاری زمین در قوچان، به صورت همزمان زمین برای ۳۰۰ واحد در تایباد، ۲۳۲ واحد در فریمان، ۱۰۸ واحد در جغتای و ۷۶ واحد در داورزن به متقاضیان واگذار می شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این مراسم اعلام کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان، ۶۰ هزار واحد در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر، ۶۰ هزار واحد در شهرهای بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق روستایی، حدود ۱۱۰ هزار واحد در مشهد، حومه و شهرهای جدید و ۷۰ هزار واحد به صورت خود مالک، ساخته می‌شود.

محمدعلی منصوری افزود: از پنج هزار و ۱۷۲ واحدی که قرار است در قوچان ساخته شود، تعدادی در حال ساخت و برخی دیگر نیز در آستانه شروع عملیات اجرایی است.

وی ادامه داد: از پنج هزار و ۱۷۲ نفر ثبت نام کننده، تعداد چهار هزار و ۲۹۰ نفر حایز شرایط و هزار و ۵۲۱ نفر تایید نهایی شده اند و اولین واحد در تابستان ۱۴۰۲ تحویل داده می‌شود.

در تایباد تعداد ۳۰۰ واحد به صورت ویلایی دو واحدی، در فریمان ۲۳۲ واحد ویلایی دو واحدی، در جغتای ۱۰۸ واحد ویلایی یک واحدی و در داورزن ۷۶ واحد ویلایی یک‌واحدی ساخته می‌شود.