شناسهٔ خبر: 121831 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت/بارش پراکنده در البرز مرکزی، غرب و شمال‌غرب

آلودگی هوا - بندرعباس کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از بارش پراکنده در البرز مرکزی، غرب و شمال‌غرب کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ آذر و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز در برخی مناطق غرب، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شمال خوزستان، لرستان، شمال کهگیلویه‌وبویراحمد، بارش پراکنده و در شمال خوزستان، رعدو برق پیش‌بینی شده است که این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در جنوب‌غرب کشور، مناطقی از اصفهان، شمال فارس و بوشهر، بارش پراکنده ادامه دارد. روز جمعه نیز در استان‌هایی همچون بوشهر، فارس، غرب کرمان، یزد و غرب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری، رگبارهای پراکنده و خفیف و در سواحل گیلان و غرب مازندران بارش پیش‌بینی شده است که بارش‌ها تا روز شنبه در این مناطق ادامه دارد.

گودرزی توضیح داد: برای دو روز آینده با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، تبریز، اراک، اصفهان و مشهد، آلودگی و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد.

وی گفت: تهران امروز آسمانی نیمه ابری و هوای آلوده دارد که در بعدازظهر وزش ملایم باد پیش‌بینی شده است. فردا تهران غبار دارد و از جمعه به بعد از میزان غبار کاسته می‌شود. شنبه بارش‌های پراکنده در پایتخت هوای تهران را کمی مطلوب می‌کند.

به گفته گودرزی، امروز در لاله‌زار واقع در استان کرمان دمای کمینه ۷ درجه زیرصفر شد که سردترین نقطه کشور بود و میناب و چابهار با دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین منطقه کشور ثبت شد.