شناسهٔ خبر: 121841 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

افزایش ایمنی راه‌های گلستان با راهداری ضربتی

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به طرح ضربتی افزایش ایمنی راه‌های استان، مهمترین تاثیرات اجرای این طرح را افزایش روشنایی، آشکارسازی مقاطع پرتصادف، اجرای سرعت‌کاه‌های استاندارد، احیای خط کشی‌ها و لکه گیری محورها بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، اوایل تابستان امسال بود که مدیریت تازه نفس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، طرحی ضربتی را در راههای گلستان اجرا کرد که اجرای آن تاثیر چشمگیری در منظرآرایی، افزایش ایمنی و جلوگیری از تصادفات جاده ها بوجود آورد. این در حالی است که جای کار بیشتری برای افزایش ایمنی و چشم اندازی زیبا از راهها برای کاربران جاده ای وجود دارد که مهمترین مانع آن کمبود منابع مالی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در گفت و گویی خبری، مهمترین تاثیرات اجرای این طرح را افزایش روشنایی، آشکارسازی مقاطع پرتصادف، اجرای سرعت‌کاه‌های استاندارد، احیای خط کشی ها و لکه گیری محورها بیان کرد.

عادل مصدقی از جمله فعالیت های اجرا شده در این طرح را، اصلاح یک هزار و ۶۴۰ مترطول از قوس های جاده ای برای افزایش میدان دید رانندگان و رنگ آمیزی ۲۲۰ مترمربع از پایه علائم و تابلوها و تکمیل و اصلاح ۱۵۶ عدد از علائم ایمنی بیان کرد.

به گفته وی، رفع نواقص و بهسازی روشنایی های موجود و احداث روشنایی های جدید طولی و نقطه ای بطول  ۶۰ کیلومتر، اجرای ۳ سرعتکاه، تکمیل و احیای ۲۰ کیلومتر خط کشی و ۳۸۰۰ مترمربع لکه گیری و آشکارسازی و تکمیل علائم ۸ مقطع پرتصادف از فعالیت های دیگر به شمار می رود.

مصدقی ادامه داد: ۲۰۰ مترطول درزگیری، تنظیم و تسطیح ۲ مقطع از بستر رودخانه ها، تنقیه و پاکسازی دهانه ورودی پل ها، اصلاح ۵ ورودی و خروجی غیر مجاز، اصلاح ۵/۳۹ کیلومتر از شیب شیروانی و خاکریزی نقاط پرتگاهی و حذف موانع حاشیه راه و ایمن سازی آنها از موارد دیگر بوده است.

این مقام مسوول گلستان اظهار کرد: ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر از راههای ۱۱ شهرستان تابعه با توان ۵ هزار و ۲۹۵ نیروی انسانی و ۱۰۳ دستگاه ماشین آلات تحت پوشش طرح راهداری ضربتی قرار دارد.

وی هزینه اجرای این طرح را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد.