شناسهٔ خبر: 121866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد:

مشکلی در تامین زمین نهضت ملی مسکن دهق و علویجه نداریم

مرتضی فولادی- نجف اباد - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد گفت: در طرح نهضت ملی مسکن شهرهای دهق و علویجه مشکلی در تامین زمین وجود ندارد و برآوردهای لازم بعمل آمده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرهای دهق و علویجه اظهار داشت: کل آمار پالایش شدگان طرح نهضت ملی مسکن در شهر دهق ۴۶۰ نفر بوده که به تعداد ۱۶ نفر از آنان که در مرحله اول ثبت نام کردند در محدوده شهر جمعاً هشت قطعه زمین تحویل شد تا به صورت گروه‌های دونفره نسبت به احداث اقدام کنند.  

وی با بیان اینکه این واحدها اکنون در مرحله سفت‌کاری است اذعان داشت: برای سایر متقاضیان نیز زمین در دو نقطه تامین شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد ادامه داد: بخش اول به مساحت چهار هکتار است که به محدوده شهر دهق الحاق شده و براین اساس با توجه به طرح تصویبی در کمیسیون ماده پنج تعداد ۴۸ قطعه زمین تامین شده است که امکان برخورداری ۹۶ نفر از متقاضیان را در مجاورت سایت مسکن مهر فراهم می‌آورد.  

وی بیان داشت: جهت تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهر، زمین دیگری به مساحت ۱۵ هکتار با پیگیری‌های فراوان در مرحله تهیه طرح تفکیکی قرار گرفته است، لذا با وجود این اراضی نیاز کامل متقاضیان به زمین برآورده شده است.   

فولادی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهر علویجه توضیح داد: با توجه به وجود اراضی مسکونی تفکیک شده در شهر علویجه هیچگونه مانعی جهت ساخت و ساز و اجرای طرح نهضت ملی در این شهر وجود ندارد همچنین با وجود حدود ۲۳۰ نفر از متقاضیان پالایش شده در شهر علویجه در مرحله دوم امکان تامین زمین فراهم است.  

وی گفت: تعهد دولت در واگذاری زمین به متقاضیان دوره اول طرح نهضت ملی مسکن این شهر از طریق واگذاری ۲۱ قطعه زمین به صورت قرعه کشی به متقاضیان جهت ساخت و ساز گروه‌های دونفره انجام شده و در مرحله تحویل زمین به متقاضیان است.