شناسهٔ خبر: 121874 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد:

لزوم همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اراضی مورد نیاز برای ساخت ۲۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی فراهم شده و این میزان بیش از سهمیه ۱۸۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان است، گفت: پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن باید اولویت بانک‌های عامل تعریف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: بانک‌های عامل باید در مدت یک ماه آینده روند ارائه تسهیلات بانکی طرح‌های نهضت ملی مسکن را در سامانه ثبت کنند تا بر میزان پرداخت تسهیلات کنترل و نظارت شود.

وی بیان کرد: بانک مسکن در ارائه تسهیلات بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به خوبی عمل کرده و سایر بانک‌ها نیز فرایند پرداخت تسهیلات را تسریع ببخشند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، ۲۴ هزار هکتار از اراضی ملی برای ساخت مسکن در استان شناسایی شده است، گفت: ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار این اراضی دارای شرایط لازم برای ساخت مسکن است.

حمزه‌لو ادامه داد: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و برخی مسائل بانکی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به تعویق می‌اندازد.

وی گفت: ۱۶۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود دارد که تاکنون حدود ۳۶ هزار متقاضیی تایید نهایی شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: از متقاضیان تایید شده ۱۲ هزار و ۳۷۰ نفر در بانک‌های عامل افتتاح حساب کردند و هفت هزارو ۸۹۷ نفر آورده اولیه خود را واریز کردند.

حمزه‌لو اضافه کرد: تاکنون برای ۶ هزار و ۸۶۴ نفر تخصیص پروژه صورت گرفته و عملیات ساخت مسکن آغاز گردیده و در مراحل مختلف است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: ۱۶ بانک عامل باید در ارائه تسهیلات بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشارکت لازم‌ را داشته باشند تا روند خانه‌دار شدن مردم به نحو شایسته انجام شود.

یاسر رهبردین افزود: هیچ‌گونه کم کاری از جانب بانک‌ها پذیرفته نیست و باید ارائه تسهیلات ساخت مسکن گسترش یابد.

گفتنی است در ادامه این جلسه مقرر شد تا روند ارائه تسهیلات بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک‌های عامل طی ۱۰ روز بررسی و ارزیابی شود.