شناسهٔ خبر: 121906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

استقرار ۳۰۰ راهدار در جاده‌های برف‌گیر مازندران

مازندران مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در رزمایش مشترک طرح زمستانه سال جاری از استقرار ۳۰۰ راهداری در جاده های برفگیر مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در این رزمایش  ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران در خصوص ایمنی راهها در فصل زمستان عنوان نمود:  با توجه به اینکه  بیش از۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور از طریق حمل و نقل جاده ای انجام می شود بنابراین مسئولیت سنگینی بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی مازندران ۲۲ راهدارخانه فعالیت کرده که ۳۰۰ نفر از راهداران سخت کوش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۰۰دستگاه ماشین آلات راهداری ( بلدوزر ، گریدر ، لودر ، کامیون ، نمک پاش ، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک دار ویژه ( گشت راهداری )  در ۳۷۰۰ کیلومتر از راههای برفگیر و کوهستانی استان و۱۳ گردنه بطول  ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف گیر به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تجهیز راهدارخانه ها به وسایل و امکانات مورد نیاز ـ استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه را ضروری دانست و گفت: در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان عزیز انشاءا... ما امسال شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راههای استان باشیم.

جهانیان در خاتمه ضمن اشاره به آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران  درعملیات راهداری زمستانی سال جاری  افزود: ذخیره سازی نمک به میزان کافی، تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب با دستگاه های ذیربط از جمله پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس و .... از جمله اقدامات درخور توجه این اداره کل در طرح عملیات راهداری زمستانی امسال است.