شناسهٔ خبر: 121945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۶۰۰ نیروی راهداری، در ۴۶ راهدارخانه کرمانشاه مستقر شدند

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: مجموعه راهداری در طرح زمستانه، آماده خدمت‌رسانی به مردم استان کرمانشاه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در طرح راهداری زمستانه، امسال ۶۰۰ نیرو در ۴۶ راهدارخانه با ۴۸۶ ناوگان سبک، سنگین و نیمه‌سنگین به حالت آماده‌باش درآمده و ۲۴ ساعته در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه مستقر هستند.

کرمی در حاشیه رزمایش، طرح آمادگی زمستانی دستگاه های خدمات رسان که در ناحیه انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد: ۴۶ هزار تن شن و نمک خریداری و در راهدارخانه‌ها و گردنه های استان کرمانشاه انبار شده است تا بتوانیم تردد و عبور و مرور همشهریان را در زمستان امسال، تسهیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تابستان نواقص موجود در راه ها شناسایی و مرتفع می شوند تا در زمستان مشکلی برای مردم بوجود نیاید افزود: خط‌کشی راه‌ها، نصب تابلو علائم، چاله پرکنی، روکش آسفالت و همچنین نصب جداکننده های ایمنی مانند: نیوجرسی در دهانه پل ها و پرتگاه ها هم جهت جلوگیری از حوادث جاده ای انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه در ۳ سال متوالی رتبه اول کاهش تلفات جاده ای را کسب کردیم و امسال هم در کنار پلیس راه رتبه اول ایمنی جاده ها را با رفع نقاط پر حادثه استان کرمانشاه به دست آوردیم، افزود: ۱۰۲ نقطه پرحادثه شناسنامه دار در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شده بود که از ۲ سال پیش با تخصیص اعتبارات لازم توانستیم تا به امروز ۹۲ نقطه پرحادثه را ایمن و ۱۰ نقطه دیگر هم در حال رفع است.

کرمی، با اشاره به اینکه منظور از رفع نقاط پرحادثه، رفع موقتی آن ها نیست، گفت: رفع نقاط پرحادثه به صورت اصلاح هندسی و یا احداث زیرگذر و روگذر انجام شده و دائمی است.

وی همچنین از هموطنان خواست؛ پیش از آغاز سفر از طریق تماس با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، اطلاعات آخرین وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.