شناسهٔ خبر: 121960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی یزد:

پرداخت ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده یزد

خسروآبادی.jpg در طرح بازآفرینی شهری ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود صفر درصد و ۲۰۰ میلیون تومان دیگر با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)، خسروآبادی گفت: طرح بازآفرینی شهری در سه محور تکمیل زیرساخت‌های شهری، تکمیل طرح‌های خدماتی روبنایی و تکمیل و نوسازی مسکن به دنبال افزایش کیفیت زندگی مردم در مناطق کمتر برخوردار شهری اجرایی می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با بیان اینکه هدف طرح بازآفرینی شهری افزایش کیفیت زندگی مردم و کاهش نابرابری در بافت‌های فرسوده شهری است افزود: در این طرح سالانه ۱۰ درصد از محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری هدف بازآفرینی و بازسازی قرار می‌گیرد.

خسرو آبادی در ادامه افزود: در حوزه نوسازی مسکن با توجه به سیاست‌های تشویقی، رایگان شدن پروانه ساخت و افزایش تراکم با هدف اقتصادی شدن طرح‌ها فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش‌ها فراهم شده است.

وی به تسهیلات در زمینه بازآفرینی شهری هم اشاره‌ای داشت وگفت:در طرح بازآفرینی شهری به ازای هر پروانه ساختمانی مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان با سود صفر درصد و ۲۰۰ میلیون تومان آن با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد گفت:شهروندان می‌توانند برای اطلاع از قرارگرفتن ملک خود در محدوده بافت‌های فرسوده با وارد کردن کدپستی و شناسه ملی پلاک خود در سایت بازآفرینی شهری ایران به آدرس fttps://facility.udrc.ir/login.php و یابا مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی و شهردای‌ها از وضعیت ملک خود و اینکه تسهیلات شامل حال آنان می‌شود، اطلاع یابند.