شناسهٔ خبر: 121968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد؛

بررسی همه پرونده‌های ماده ۵ در کرمانشاه

بررسی همه پرونده های کمیسیون ماده 5 مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در نشست کمیسیون ماده پنج که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه کمیسیون ماده پنج طی این مدت به شکل مداوم تشکیل شده و به تمامی پرونده‌های مطرح شده، رسیدگی کرد و در ادامه نیز به موارد جدید به سرعت رسیدگی خواهد کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) ، مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: کمیسیون ماده پنج یک بستر قانونی و مناسب برای رسیدگی به موضوعات ساخت و ساز شهری طبق ضوابط قانونی است و به حفظ شاکله و نظم شهر کمک می‌کند.

آهکی با بیان اینکه متأسفانه تا پیش از این بیشتر پرونده‌های ساخت و ساز پس از انجام تخلف برای تعیین جریمه به ماده صد معرفی می‌شدند که این رویه غلط باعث لطمه جدی به شهر شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم محدوده شهری را مشخص و با نظارت ویژه بر هرگونه ساخت و ساز در این محدوده‌ها، مانع از سازه‌های غیرمجاز را در همان ابتدای کار شویم.

وی با اشاره به اینکه دقت در بررسی پرونده‌های کمیسیون ماده ۵ باعث ایجاد نظمِ شهری و جلوگیری از نابودی اراضی ملی و منابع‌طبیعی می‌شود، تاکید کرد: این اداره‌کل مخالف هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی و عیر استاندارد است.

وی با ابراز تاسف از اینکه بخشی از این تخلفات در زمین‌های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی رخ داده است افرادی با قطعه بندی این زمین‌ها آن را به دیگران فروخته‌اند، تأکید کرد: یک تیم کارشناسی متشکل از دستگاه‌های مرتبط می‌تواند سریعا این تخلفات را شناسایی و با آن‌ها برخورد قاطع کنند.

آهکی افزود: آنچه در وهله نخست برای ما اهمیت دارد توجه به قانون و مفاد مندرج در آن برای تصمیم‌گیری است که در کمیسیون ماده پنج این موضوعات اهمیت می یابد.

وی با بیان اینکه مصوبات ماده پنج به هیچ وجه محرمانه نیست و طبق قانون همه می‌توانند به مصوبات آن دسترسی داشته باشند، افزود: این مصوبات شامل تمامی جلسات در همه سالهای برگزاری این جلسه است و پرونده ها با شرایط موجود و مشخصات فنی لازم بدون نام وارد کمیسیون شده و نظریه کمیته فنی که به صورت کاملا دقیق موضوعات مختلف از جمله خدمات، معابر و ... را بررسی می‌کند به آن پیوست می شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبات تمامی جلسات کمیسیون ماده پنج کاملا شفاف است، تصریح کرد: همه مردم می توانند به صورت شفاف و آزاد به مصوبات این کمیسیون دسترسی داشته باشند.