شناسهٔ خبر: 121988 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با دستور وزیر راه و شهرسازی؛

تامین زمین احداث خانه های یک طبقه مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی سرعت می‌گیرد

وزیر در طبس مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت ۳۵۰ هکتاری برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی در شهر طبس خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی طی سفر امروز خود به خراسان جنوبی، با حضور در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت ۳۵۰ هکتاری واحدهای ویلایی در طبس با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اینکه باید چرخ تولید مسکن با سرعت بیشتری از گذشته بچرخد، گفت: باید به شرایطی برسیم که همه مردم در ایران از حداقل سرپناه برخوردار باشند.

وی با اشاره به سایت‌های ۷۹ هکتاری و ۵۰ هکتاری در این منطقه خاطر نشان کرد: خوشبختانه بخش اعظمی از واحدها در حال اتمام است و امروز هم عملیات یک سایت ۳۵۰ هکتاری آغاز می‌شود که اقدام قابل توجهی است.

بذرپاش خاطر نشان کرد: به این ترتیب حدود ۷ هزار واحد مسکونی تحویل مردم عزیز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با اقدامات انجام شده طی ۲ الی ۳ سال، ۵۰ درصد به میزان مسکن موجود شهر طبس اضافه شده که اتفاق بزرگی است که  هم در قیمت و هم پاسخ به تقاضا و نیاز بازار مسکن تاثیر گذار است.

بذرپاش در ادامه خطاب به مدیران استان تاکید کرد: آماده سازی سایت و تکمیل واحدها را در اولویت قرار دهید و تامین زمین و تحویل‌ آن‌ها به مردم باید در اسرع وقت انجام شود.

وی روش تامین زمین و احداث خانه های حیاط دار یک طبقه در طرح نهضت ملی مسکن را سیاست وزارت راه و شهرسازی در هر شهری که زمین کافی دارد، دانست و گفت: روش جدید تحویل زمین به مردم، یکی از مدل‌های مطلوب است تا مردم با آورده خود و تسهیلات بانکی و سایر خدمات با سلیقه خود یک واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار تحویل بگیرند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مدل بهترین روش مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی خواهد بود، افزود: این روش در هر نقطه از کشور که زمین کافی داشته باشد، اجرا خواهد شد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عقب ماندگی‌های گذشته در حوزه مسکن و لزوم جبران آن در شرایط سخت کنونی گفت: اگرچه مشکلاتی از جمله آب، برق و ... وجود دارد اما تولید مسکن کاری شدنی است.

وی با بیان اینکه سیاست تامین زمین و احداث خانه های یک طبقه را با سرعت ادامه می‌دهیم، افزود: این کار در چند ماه آینده با سرعت بیشتری در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین بر لزوم هرچه سریعتر آغاز فرایند تحویل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین تاکید کرد.

به گفته بذرپاش، باید به شرایطی برسیم که کسی در ایران نباشد که از حداقل سرپناه محروم باشد.

مهرداد بذرپاش در اولین سفر از دور دومین سفرهای استانی امروز پنج شنبه ۲۴ آذرماه در بدو ورود به استان خراسان جنوبی، در گلزار شهدای شهرستان طبس حضور یافت و با ذکر فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در این سفر علاوه بر آغاز عملیات اجرایی و اماده سازی ۳۵۰ هکتاری طبس، برنامه تحویل کلید یک واحد مسکونی از پروژه ۳۸۸ واحدی، حضور در راهدارخانه ثمن شاهی در حاشیه بیرجند و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر راه های اصلی و فرعی و رفع چهارنقطه پرحادثه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.