شناسهٔ خبر: 121991 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تامین زمین برای ساخت ۳۱ هزار واحد مسکن در خراسان جنوبی/حدود ۲۱ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی در دست ساخت است

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی از تامین زمین برای ۳۱ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت ۳۵۰ هکتاری که صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، به وضعیت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این استان اشاره کرد و گفت: سهمیه چهار ساله خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۲۲ هزار واحد مسکن شهری بود که در حال حاضر ۲۰ هزار و ۹۸۳ واحد در سطح استان در دست اجرا قرار دارد.

داعی خاطر نشان کرد: تا کنون برای ۳۱ هزار واحد تامین زمین انجام شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در شهر طبس ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و ۸ هزار نفر واجد شرایط هستند که به همین میزان زمین تامین شده است. 

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به در حال ساخت بودن دو سایت ۵۰ هکتاری و ۷۹ هکتاری در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: روش‌های ساخت در طرح نهضت ملی مسکن استان متنوع است. 

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در اولین سفر از دور دومین سفرهای استانی امروز پنج شنبه ۲۴ آذرماه در بدو ورود به استان خراسان جنوبی، در گلزار شهدای شهرستان طبس حضور یافت و با ذکر فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در این سفر علاوه بر آغاز عملیات اجرایی و اماده سازی ۳۵۰ هکتاری طبس، برنامه تحویل کلید یک واحد مسکونی از پروژه ۳۸۸ واحدی، حضور در راهدارخانه ثمن شاهی در حاشیه بیرجند و بهره برداری از ۵۰ کیلومتر راه های اصلی و فرعی و رفع چهارنقطه پرحادثه به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال انجام خواهد شد.