شناسهٔ خبر: 122020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان؛

فرصتی مهم برای مخترعین، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه صنعت راه و ساختمان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برگزاری نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان فرصتی مهم برای ارائه طرح‌ها، توانمندی‌ها و محصولات مخترعین، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه صنعت راه و ساختمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان از ۱۴ آذرماه سالجاری آغاز شده است. 

وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و به مناسبت هفته پژوهش و نوآوری، برگزار شده اذعان داشت: نخستین جشنواره نوآوری‌های صنعت راه و ساختمان استان اصفهان با محوریت این اداره‌کل و براساس همکاری مشترک دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان و شرکت عمران شهر جدید بهارستان برنامه‌ ریزی شده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:‌ در این جشنواره شرکت‌های دانش بنیان، فناوران و شرکت‌های تولیدی خلاق و استارتاپ‌ها که دارای ظرفیت بلقوه و بالفعل برای رفع نیازها و چالش‌های موجود صنعت راه و ساختمان هستند همچنین امکان بومی سازی مواد و مصالح نوین را دارند می‌توانند با تکمیل فرم اولیه شناسایی طرح‌های فناورانه نسبت به ارسال طرح، توانمندی‌ها و پیشینه خود اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه کمیته داوران این جشنواره متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه و نمایندگان دستگاه‌های متولی صنعت راه و ساختمان استان هستند عنوان کرد: پس از ارزیابی طرح‌ها، توانمندی‌ها و محصولات ارسال شده توسط کمیته داوران، از شرکت‌هایی کاپه طرح‌های منتخب را ارائه نمودند جهت شرکت در مرحله پایانی جشنواره و ارائه محصول خود دعوت می‌شود. 

قاری‌قرآن بیان داشت: فرآیند داوری طرح‌ها چند مرحله‌ای بوده و بعد از پایان جشنواره، طرح‌های برتر پس از طی مراحل قانونی، انجام آزمایشات و اخذ گواهینامه مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

وی خاطرنشان کرد: حمایت از طرح‌های نوآورانه و خلاقانه راه و ساختمان و فراهم کردن امکان معرفی این محصولات به سازندگان و فعالان صنعت راه و ساختمان در جهت کمک به جهش تولید مسکن، از جمله اهداف این جشنواره است.