شناسهٔ خبر: 122035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه؛

برنامه‌های هفته "حمل و نقل، رانندگان و راهداری" را تشریح کرد

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در آستانه گرامیداشت هفته "حمل و نقل، رانندگان و راهداری" برنامه های این اداره کل را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: فلسفه ۲۶ آذر که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز حمل‌ و نقل و رانندگان نام گرفته، بر مبنای مجاهدت و تلاش جهادگونه رانندگان و فعالان بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای در سال ۱۳۶۲ به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برای تخلیه بنادر از کالاهای استراتژیک و مایحتاج مردم در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: روز ۱ دی ماه روز راهدار نامگذاری شده است؛ افرادی که سربازان خط مقدم و فرشتگان نجات در جاده هستند و برای خدمات رسانی به هموطنان شبانه روزی برای آنان وجود ندارد، کسانی که کمتر از آن‌ها نام‌برده می‌شود، ولی حضورشان غیرقابل انکار است.

کرمی در ادامه خاطرنشان کرد: هرساله از "۲۶ آذر تا ۱ دی ماه" در جهت پاسداشت زحمات این فعالان عرصه حمل و نقل، رانندگان و راهداری؛ مراسمات متعددی را برگزار می کنیم.

وی عنوان کرد: این هفته با غبارروبی و ادای احترام به مقام والای شهیدان ۸ سال دفاع مقدس و افتتاح چندین پروژه عمرانی آغاز خواهد شد.

کرمی درباره دیگر برنامه های هفته "حمل و نقل، رانندگان و راهداری" گفت: تبلیغات در محیط اداره کل و ادارات تابعه، نصب تبلیغات محیطی بنر بر روی بیلبوردهای جاده ای، ارسال پیامک تبریک، مشارکت در فعالیت های خیر خواهانه اهداء خون توسط کارکنان، راهداران و ... از دیگر برنامه پیش بینی شده برای این هفته است.

وی گفت: برگزاری میز خدمت، دیدار و دلجویی از رانندگان با حضور معاونین در پایانه های کالا و مسافر، برگزاری نشست مطبوعاتی، برگزاری مانور آمادگی ماشین آلات راهداری و دستگاه های خدمات رسان از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته مذکور است.

کرمی در پایان افزود: امسال نگاه ویژه ای در هفته "حمل و نقل، رانندگان و راهداری" به فرهنگ سازی ایمنی و ترافیک با برگزاری کلاس های آموزشی و اهداء کلاه ایمنی برای راکبین موتورسیکلت، برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس خصوصاً مدارس حاشیه ها، ساخت کلیپ و موشن گرافی با محوریت آموزش برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات در شبکه استانی زاگرس با موضوع آموزشی و رعایت نکات ایمنی در هنگام رانندگی خواهیم داشت.

انتهای پیام/