شناسهٔ خبر: 122051 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

پروانه ساخت واحدهای نهضت ملی با تخفیف ۳۰ درصدی ارایه می‌شود

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی پروانه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: در این طرح دولت زمین را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و در خصوص پروانه ساخت نیز تنها عوارض دریافت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز جمعه در بازدید از پروژه سه هزار و ۱۵۲ واحدی اکباتان نهضت ملی مسکن شهر صدرا شیراز اضافه کرد: بر اساس قانون عوارض ساخت در طرح نهضت ملی با ۳۰ درصد تخفیف دریافت می‌شود که در برخی از شهرها نیز شورای شهر تخفیف‌های بیشتری برای خانه‌دار شدن مردم در این زمینه در نظر گرفته‌ است.

وی اضافه کرد: در بخش تعرفه نظام مهندسی، نیز قانونگذار اعلام کرده تخفیف لازم برای این واحدها در نظر گرفته شود ، اجرای بخش زیرسازی واحدها بر عهده دولت است که شبکه آب، گاز و فاضلاب را دولت انجام می دهد ، دریافت کنتور و انشعاب هم برعهده متقاضی است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اضافه کرد : ۳۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با اعطای تسهیلات مصوب ۲ میلیارد ریالی به هر خانوار در حال ساخت است. برنامه های دولت در ارتباط با ساخت خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن به خوبی در حال اجرا است.

انجام بازنگری طرح هادی ۴۳۰۰ روستا در سال گذشته

نیکزاد با اشاره به اینکه همه ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی هستند گفت: بازنگری طرح‌های هادی طبق قانون باید سالانه در چهار هزار روستا طی ۱۰ سال اجرا شود، دولت سال گذشته در چهار هزار و ۳۰۰ روستا این بازنگری ها را انجام داده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: طبق برنامه ریزی، قرار است سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در روستاها مقاوم‌سازی شود، در سال ۱۴۱۰ در کشور جشن پایان عملیات مقاوم سازی مسکن‌های روستایی را برگزار خواهیم کرد.

تعهد بنیاد مسکن در دولت سیزدهم ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی است

وی گفت: ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم از سوی بنیاد مسکن برنامه ریزی شده و هم اینک ساخت ۳۲۰ هزار واحد کلید خورده است. بر اساس قانون جهش تولید مسکن، دولت باید سالانه یک‌ میلیون مسکن بسازد که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد روستایی و ۸۰۰ هزار واحد شهری است.

نیکزاد ادامه داد : در سال نخست اجرای این طرح به دلیل مکان‌یابی، تامین زمین، طراحی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها روند پروژه‌ها به تاخیر افتاد اما در سال دوم و سوم کار با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه با قدردانی از همراهی خیران کشور اظهار داشت: خیران با ایجاد شغل و احداث مسکن برای جوانان نقش بسزایی در پیشبرد برنامه‌های کشور ایفا می‌کنند.همت دولت و مسوولان کشور برای تسریع در روند مقاوم سازی مسکن روستاییان قابل تحسین است تاکنون بیش از ۵۰ درصد واحدهای روستایی در سطح کشور مقاوم سازی شده‌اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روستاییان می‌توانند با مراجعه به شعب بنیاد مسکن شهرستان‌ها برای دریافت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی مقام سازی اقدام کنند ، پرداخت این تسهیلات تحول خوبی در زمینه مقاوم سازی مسکن روستایی ایجاد خواهد کرد. بانک‌های عامل هم همکاری خوبی برای واگذاری تسهیلات مسکن دارند.

به گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیکزاد ادامه داد: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر نیز روند خوبی در ساخت مسکن وجود دارد و مقداری از هزینه ساخت توسط تسهیلات بانکی و مقداری آورده متقاضیان تامین می شود.