شناسهٔ خبر: 122075 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی سازمان بنادر خبرداد:

پیشرفت ۷۴ درصدی پروژه اسکله محمد عامری

علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:پروژه احداث اسکله ۹۰ متری محمدعامری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که اکنون پیشرفت ۷۴ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی فتحی معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست جمع بندی سفر ۲ روزه خود به بنادر استان بوشهر اظهار کرد: بندر بوشهر به عنوان نزدیک ترین بندر جنوبی به کشورهای حوزه خلیج فارس، همراه با بنادر تابعه نقش مهمی درمراودات منطقه ای و زنجیره ترابری کشور دارد.

وی بیان کرد: به فراخور این اهمیت، سازمان بنادر و دریانوردی اکنون ۶۷ پروژه فعال با اعتبار ۳۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در بندر بوشهر و بنادر تابعه آن در دست مطالعه و اجرا دارد که در سال جاری بالغ بر سه هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص داده شده است.

به گفته فتحی؛ از مبلغ یاد شده تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ میلیار ریال جذب شده و امید است با تلاش مضاعف همکاران در ستاد و بنادر و مشاوران و پیمانکاران علاوه بر جذب مابقی اعتبارات، اعتبارات بیشتری نیز به بنادر استان بوشهر اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای مسئولیت اجتماعی خود با وجود محدودیت‌های اعتباری با هدف توسعه دریامحور در مناطق کم برخوردار از جمله ۱۰ بندر تابعه استان بوشهر اهتمام ویژه دارد.

فتحی افزود: در این راستا سازمان بنادر در بنادر محمدعامری، بوالخیر، خارگ، کنگان، دیر، عسلویه، دیلم، گناوه، لاور ساحلی و ریگ ۱۱ پروژه اجرایی، عمرانی و تامین تجهیزات با اعتبار ۲۰ هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در دست مطالعه و اجرا دارد که این پروژه ها یکی پس از دیگری مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: از پروژه های مهم اجرایی در بنادر تابعه استان بوشهر می توان به پروژه موج شکن بندر کنگان با اعتبار یک هزار و ۶۶۹ میلیارد ریال و پیشرفت ۶۹,۳۳ درصدی اشاره کرد.

فتحی ادامه داد: پروژه احداث اسکله ۹۰ متری محمدعامری نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده که اکنون پیشرفت ۷۴ درصدی دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان متبوع همچنین طرح های توسعه بنادر ریگ و دیلم را در دست مطالعه داشته و مناقصه اطاله موج شکن بندر گناوه با اعتبار یک‌هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در حال برگزاری است که انتظار می رود در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: از دیگر پروژه های بسیار مهم بندر بوشهر نیز می توان به اجرای تاسیسات زیربنایی جزیره نگین با با اعتبار یک هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال اشاره کرد که اکنون نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

فتحی تصریح کرد: بهره برداری از پروژه یاد شده زمینه ساز حضور سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال پایدار در سطح منطقه خواهد شد.