شناسهٔ خبر: 122109 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل نیروی انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛

به دنبال اخذ پست سازمانی از سازمان امور استخدامی هستیم

همت علی شاه نظری مدیرکل نیروی انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: به دنبال اخذ پست سازمانی از سازمان امور استخدامی هستیم و در راستای تبدیل وضعیت کارکنان مشمول قانون ایثارگران این شرکت گفت: فرایند تبدیل وضعیت نیروها در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همت علی شاه نظری مدیرکل نیروی انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: اغلب افراد واجد شرایط و مشمول قانون ایثارگران تبدیل وضعیت شده اند و این شرایط در آینده نزدیک شامل حال سایر نیروهای واجد شرایط نیز خواهد شد.

شاه‌نظری با بیان اینکه برای تبدیل وضعیت این دسته از کارکنان بیش از هرچیز نیازمند پست سازمانی هستیم، گفت: شرکت فرودگاه‌ها دارای بیشترین افراد واجد شرایط جهت تبدیل وضعیت در وزارت راه و شهرسازی است و در عین حال با محدویت پست سازمانی نیز روبروست.

مدیرکل نیروی انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه برای افراد دارای مدارک زیر دیپلم باید پست سازمانی تعریف شود، گفت: پست های بلاتصدی یکی از معاونت ها قابل تبدیل است و در حال بررسی هستیم تا تبدیل پست ها لطمه به ساختار وارد نکند، در همین راستا از سازمان استخدامی درخواست سهمیه پست کرده‌ایم.

وی با اشاره به تدوین آیین نامه قانون خاص گفت: این قانون از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و پس از تصویب با تحول قابل توجهی در شرکت فرودگاه ها مواجه خواهیم شد.

شاه‌نظری همچنین تصریح کرد: در قانون عام تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به پیمانی پیش بینی نشده است اما ما در قانون خاص آن را پیش بینی کرده ایم و ضمن ارسال برای مراجع ذیربط، در تلاشیم تا آن را نهایی کنیم.

این مسئول در خصوص احکام حقوقی کارکنان (ترمیم حقوق مصوب دولت) گفت: تمام احکام حقوقی همکاران در اولین فرصت آماده می شود و تلاش بر این است که طبق قانون در کوتاه ترین زمان پرداخت شود.

شاه نظری در خصوص آخرین وضعیت کارکنان دارای قرارداد معین گفت: این گروه از نیروها در حال حاضر از لحاظ حقوق و مزایا با کارکنان رسمی برابر هستند و تفاوتی بین قراردادشان وجود ندارد و این برابری، نگرانی این گروه را برطرف کرد چرا که آنها هم از امتیاز پست سازمانی و مرخصی بدون حقوق برخوردار هستند.

وی با اشاره به موضوع جذب نیروی کار جدید گفت: طبق قانون از محل خروجی نیروی انسانی باید مجوز جذب بگیریم. بر همین اساس با بازنشستگانی که از سیستم خارج شدند، ۲۵۰ مجوز دریافت شده و در حال برنامه ریزی و اعطای سهمیه به واحدهای مختلف و ایثارگران هستیم و دریافت حداکثری خدمات بیمه در اولویت شرکت فرودگاه ها است.

مدیرکل نیروی انسانی، تشکیلات و آموزش درخصوص بیمه کارکنان این شرکت، خاطرنشان کرد: در مقوله بیمه برای ما مهم این است که در مقابل هزینه پرداختی، با نظارت دقیق خدمات خوبی دریافت کنیم و در این راستا هر کارمندی که احساس می کند به او اجحاف شده، حتما پیگیری کند.

شاه نظری تصریح کرد: پرداخت کمترین هزینه توسط کارمندان و دریافت بیشترین خدمات از بیمه در اولویت شرکت فرودگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه دغدغه نیروهای حجمی را هم داریم، تاکید کرد: نیروی حجمی، نیروی یک شرکت پیمانکار است و ما به پیمانکار اعلام کرده ایم تا همزمان با نیروهای شرکت در مناسبات مختلف به کارکنان خود مزایا پرداخت کند.

این مسئول گفت: نسبت به عملکرد شرکت پیمانکار نظارت داریم و بدنبال رایزنی با پیمانکار برای افزایش حقوق کارکنان حجمی هستیم.

شاه نظری در خصوص شناورسازی ساعت کاری گفت: در حال حاضر بین ساعت ۷:۰۰ تا ۷:۳۰ شناور است اما باتوجه به درخواست برخی کارکنان، در حال بررسی تغییر شناورسازی بین ساعت ۷:۰۰ تا ۸:۰۰ هستیم. این در حالی است که احتمال تغییر شناورسازی ساعت کاری فقط ویژه ستاد شرکت فرودگاه ها خواهد بود.

وی در پایان از تلاش شرکت فرودگاه ها برای استفاده حداکثری کارکنان از امکانات ورزشی این مجموعه خبر داد.