شناسهٔ خبر: 122174 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته؛

تفاهم‌نامه همکاری با هدف کاهش حوادث و تصادفات حمل‌ونقل عمومی کشور امضا می‌شود

حمیدیان رئیس مرکر توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی گفت: تفاهم‌نامه سه جانبه با هدف کاهش حوادث و تصادفات حمل ونقل عمومی کشور، با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرمانده نیروی انتظامی و معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری روز یکشنبه ۲۷آذر در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل ونقل و لجستیک به امضای طرفین خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با پیگیری مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی و تلاش‌های یکسال اخیر این مرکز نحوه ارتقا ایمنی شبکه حمل ونقل کشور به عنوان راه حل کاهش تصادفات و تلفات حمل و نقل عمومی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمه سادات حمیدیان رئیس مرکر توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در این رابطه گفت:  با رایزنی‌ها و تفاهماتی که میان وزارت راه و شهرسازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، مقرر شد از ظرفیت و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان داخلی درزمینه ارتقاء ایمنی، ترافیک عمومی کشور و کاهش تلفات ناشی از تصادفات و حوادث جاده ای ، ریلی ، هوایی و دریایی در حوزه‌های روانشناختی و عملکردی راهبران سیستم حمل و نقل عمومی کشور استفاده شود.

وی یادآور شد: در همین راستا با پیش بینی تاسیس مرکز نوآوری ترافیک کشور در وزارت راه و شهرسازی این مسئله اساسی کشور مورد رسیدگی علمی قرار خواهد گرفت .

گفتنی است،‌ تفاهم نامه سه جانبه مذکور با حضور وزیر راه و شهرسازی ، فرمانده نیروی انتظامی و معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری روز یکشنبه ۲۷آذر در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل ونقل و لجستیک به امضای طرفین خواهد رسید.