شناسهٔ خبر: 122247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد اعلام کرد:

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت و جرحی در پارس آباد

گشت راهداری و ترابری خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت: آمار تصادفات فوتی و جرحی در حوزه استحفاظی راهداری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،آیدین مرادی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پارس آباد در بازدیداز محور اصلاندوز ضمن تبریک هفته حمل و نقل و رانندگان گفت: هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری یادآور خاطره روز ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۲ است.

وی ادامه داد: رانندگان، کامیون داران و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و جهاد تخلیه بنادر تشکیل شد.

مرادی با اشاره به اینکه نگهداری از راه‌های بین شهری و روستایی این سرمایه بزرگ ملی بر عهده راهداری است و برای ایمنی سفر و آسایش هموطنان تلاش می‌کنیم، عنوان کرد: نگهداری بیش از ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و احداث و توسعه راه‌های فرعی و روستایی بر عهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد گفت: علاوه بر عملیات مستمر و جاری، راهداری همچون نصب علائم، تعمیر و نگهداری راه و پل‌ها، لکه‌گیری، راهداری زمستان و برفروبی، تعمیر و نصب گاردریل، نگهداری چراغ چشمک‌زن، شستشوی تابلو و علائم، حذف نقطه حادثه خیز، شانه سازی راه، حفظ حریم راه و خط کشی راه‌ها از وظایف راهداران است که همکاران ما انجام وظیفه می‌کنند.

وی به نمونه‌ای از خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد در طول یک سال اشاره کرد و افزود: جابجایی بیش از ۴۵۰ هزار تن کالا توسط ۱۵ شرکت حمل و نقل باری و جابجایی بیش از ۱۳۰ هزار نفر مسافر توسط ۵ شرکت حمل و نقل مسافری و با بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و سواری بین شهری انجام شد.

مرادی ادامه داد: لکه‌گیری راه اصلی پارس آباد به اردبیل از محدوده بعد از بران تا دیکداش، بهسازی و احداث راه گردشگری دور دریاچه مغان، ترمیم خط کشی راه‌های اصلی و فرعی و روستایی به طول ۲۴۰ کیلومتر، تسطیح و رگلاژ راه‌های روستایی و مرزی به طول ۱۳۰ کیلومتر و بهسازی و آسفالت چندین راه‌های روستایی نمونه‌های از خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد در یک سال گذشته بود.

وی با اشاره به اینکه احداث چهارخطه پارس آباد به سربند و مشگین شهر مربوط به اداره راه و شهرسازی است، تصریح کرد: به منظور ارتقا ایمنی عبور و مرور و افزایش قانون مداری و ارتقا فرهنگ ترافیک رانندگی در سال جاری نصب و راه اندازی ۴ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد ضمن تشکر از مردم در خصوص رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین تلاش شبانه روزی عوامل راهداری، تاکید کرد: آمار تصادفات فوتی و جرحی در محدوده حوزه استحفاظی این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته طوری که تعداد فوتی و جرحی سال گذشته ۲۸ نفر بوده که امسال به ۱۳ نفر کاهش داشته است.

مرادی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰ پروژه با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد تومان در دست اجرا بوده که بیش از ۸۰ میلیارد تومان از پروژه‌های اجرایی در سال جاری در حوزه استحفاظی اداره راهداری شهرستان به بهره برداری رسیده است.